DERS ADI

: Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Karar Verme II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 6002 Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Karar Verme II ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEVGİ ÖZALEVLİ

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Pulmoner hastalıklarda klinik karar verme ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgi kazanır. Klinik karar verme sürecinde pulmoner sorunlara ve hastaya özel fizyoterapi rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi yöntemlerinin seçimi ve uygulanması konularını olgu çalışmaları ile kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pulmoner hastalıklarda klinik karar verme süreci ve probleme dayalı olgu çalışmalarında temel kavramlar konusunda bilgi kazanır.
2   Pulmoner hastaların fizyoterapi rehabilitasyonunda soruna yönelik hedeflerini belirler ve hedeflere ait özel değerlendirme ve tedavi yöntemlerini seçer.
3   Kanıta dayalı bilgi, hasta sonuç ölçümleri ve kendi bilgilerini klinik karar vermede ve araştırma planlamada kullanır.
4   Pulmoner hastalığı olan bireyler, aileleri ve sağlık profesyonelleri ile etkileşim içinde bulunurken etik ve yasal gereklilikleri yerine getirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ve tanımlanması Olgu çalışması:Astım
2 Klinik karar vermede temel kavramlar Olgu çalışması:Postoperatif toraks cerrahisi
3 Klinik Karar Verme ile Kanıta Dayalı Çalışmaların İlişkisi ve Kanıt Düzeyleri Olgu çalışması: Yaşlı akciğeri
4 Hasta Yönetim Modeli ve Biyopsikososyal Yaklaşım Olgu çalışması: Pnömoni
5 Klinik Karar Verme Algoritması Oluşturma
6 Olgu Çalışması: Stabil KOAH
7 Olgu Çalışması: Kistik fibrozis
8 Olgu çalışması : Atelektazi
9 Olgu çalışması: İntersitisyel akciğer hastalıkları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-Evidence to Practice. 5th edition Donna Frownfelter, Elizabeth Dean. 2012.
Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Pediatrics. 5th edition. Eleanor Main, Linda Denehy. 2016. Elsevier. London. UK.
Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. Ellen Hillegass 4th Edition. 2016. Saunders.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders anlatımı, probleme dayalı öğretim ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Olgu çalışmaları, probleme dayalı çözümler, ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Her türden intihal disiplin soruşturmasına konu olacaktır
2- Sınıf tartışmalarına katılım gereklidir
3- Başarı kriteri olarak belirlenen ödev-sunum ve sınavların tamamlanması zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Sevgi Özalevli
Tel: 0 232 4124901

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, saat: 08.30-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 10 1 10
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.35535
ÖK.4343