DERS ADI

: Kardiyopulmoner Hastalıklarda Risk Faktörleri ve Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTK 6011 Kardiyopulmoner Hastalıklarda Risk Faktörleri ve Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERAP ACAR

Dersi Alan Birimler

Kardiyopulmoner Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci Kardiyovasküler ve Pulmoner hastalıkları olan bireylerde risk faktörlerinin değerlendirilmesi ve dislipidemi, diabetes mellitus, hipertansiyon, obesite ve fiziksel inaktivite gibi risk faktörlerinin yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kardiyopulmoner hastalıklarda risk faktörlerini değerlendirebilir.
2   Kardiyopulmoner hastalıklarda risk faktörlerinin yönetimini bilir
3   Kardiyopulmoner hastalıklarda risk faktörlerinden korunmada etkili olan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini bilir.
4   Risk faktörlerinin yönetimi için değerlendirme yöntemlerine uygun olan gerekli programı çizebilir.
5   Risk faktörü yönetiminde davranış değişikliği yaklaşımını uygulamayı ve riskleri takip etmeyi bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı- Giriş
2 Kardiyopulmoner hastalıklarda değiştirilebilen ve değiştirilemeyen risk faktörleri
3 Kardiyovasküler risk sınıflaması ve primer koruma
4 Kardiyovasküler risk sınıflaması ve primer koruma
5 Kardiyovasküler risk sınıflaması ve primer koruma
6 Kardiyovasküler risk faktörleri ve sekonder koruma
7 Kardiyovasküler risk faktörleri ve sekonder koruma
8 Risk faktörlerinde davranış değişikliği ile ilgili teoriler
9 Risk faktörleri yönetiminde davranış terapisi
10 Olgu sunumu: Sedanter Birey
11 Olgu sunumu: Sigara alışkanlığı
12 Olgu sunumu: Dislipidemi
13 Olgu sunumu: Obezite
14 Olgu sunumu: Diyabet

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ana kaynak: Jennifer Jones, John Buckley, Gill Furze, Gail Sheppard. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation in Practice. 1st ed. Wiley-Blackwell; 2020.
2. Perk J, Mathes P, Gohlke H, Monpere C, Hellemans I, McGee H, Sellier P, Saner H. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation. 1st ed. London: Springer; 2007.
3. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription (American College of Sports Medicine) 11th Edition. Gary Liguori. 2020. Wolters Kluwer Health
4. Guidelines for Cardiac Rehabilitation Programs 6th Edition. AACVPR. 2020. Human Kinetics.
5. Main E, Denehy L. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Edinburgh: Elsevier, 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders
Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
Probleme dayalı öğretim (PDÖ)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin konuya hazırlığı, sunum becerisi ve tartışmalara katılımı Ödev/Sunum olarak değerlendirilecektir. Final sınavlarında açıklama, yorumlama, karar verme ve bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Buse ÖZCAN KAHRAMAN
0232 4124940

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 10 1 10
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155554
ÖK.25554
ÖK.355554
ÖK.4555544
ÖK.555544