DERS ADI

: Erken Dönem Canlandırma Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAZ 2005 Erken Dönem Canlandırma Tarihi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Bu ders, sinema öncesi dönemden televizyonun ortaya çıkışına kadar animasyon tarihinin gelişimini teorik olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. Animasyon tarihinde yer etmiş önemli animasyon filmleri, yönetmenleri ve filmlerin etkileri hakkında bilgi sahibi olurken, aynı zamanda filmin çekildiği teknik ve yöntemler hakkında da incelemeler yapmaktadırlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Canlandırma sanatçı, yönetmen ve stüdyoları hakkında bilgi sahibi olması.
2   Geleneksel canlandırma tür ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olması.
3   Teknolojinin canlandırma sanatanını nasıl etkilediğini anlaması.
4   Canlandırma sanatının yapıtları hakkında bilgi sahibi olması.
5   Çeşitli animasyon tekniklerini ayırt edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sinema Öncesi Animasyon Tarihi
2 Kamerasız Animasyon Uygulamaları
3 Geleneksel Animasyonun Doğuşu ve ilk Animasyon Stüdiyoları
4 Geleneksel Animasyon Uygulamaları
5 Disney Stüdyoları'nın Pamuk Prenses Filmi ve ona yol açan İnovasyonları
6 Büyük Hollywood Animasyon Stüdyolarının Tarihi
7 Geleneksel Animasyon Uygulamaları
8 Erken Stop Motion Animasyon Tarihi
9 Obje Animasyon Uygulamaları
10 Cut-Out Animasyon Tarihi ve Final Proje Brief
11 Final Proje Ön Prodüksiyon Çalışmaları
12 Soyut ve Deneysel Animasyon Tarihi / Proje Çalışmaları
13 Final Proje Çalışmaları
14 Final Proje Çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Animasyon'un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss, çeviri Semih Çelenk
A New History of Animation - Maureen Furniss
Animation A World History. Volume I - Giannalberto Bendazzi
The Illusion of Life - Frank Thomas, Ollie Johnston

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerden belirlenmiş olan yazılı metinleri okumasını ve filmleri izlemesini ve bunlar üzerinden konularla ilgili görüşlerini anlatmasını ve yazılı ya da görsel metinlerle sunmasını beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok.

Değerlendirme Kriteri

Derse katılımdan puan alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555554555555544
ÖK.2555455555555555
ÖK.3555555555455555
ÖK.4545555555455555
ÖK.5555555555555555