DERS ADI

: Dramaturgi Problemleri IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 4008 Dramaturgi Problemleri IV SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Drama Yazarlığı ve Dramaturji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kuramsal ve uygulama çalışmaları yaparak öğrencinin çağdaş / yeni dramaturgi yaklaşımları hakkında bilgi ve deneyim kazanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders sonunda öğrenciler, Yeni dramaturgi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olacaklar,
2   Etnodrama yöntemini ve örneklerini öğrenecekler,
3   Etnodrama ile bir dramatik metin oluşturmanın aşamalarını öğrenerek bir metin üretecekler,
4   Dramatik olmayan bir malzemeyi dramatik metne dönüştürme ve bir gösteri yaratmaya ilişkin örnekleri inceleyerek öğrenecekler,
5   Dramatik olmayan bir malzemeyi bir dramatik gösteri metnine dönüştüreceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYU 4007 - Dramaturgi Problemleri III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açılış: dersin genel çerçevesi, dersin konu ve kapsamı, kuralları hakkında bilgilendirme.
2 Etnodrama hakkında kuramsal hazırlık, konunun genel çerçevesi.
3 Etnodrama hakkında kuramsal çalışmalar örnekler.
4 Etnodrama hakkında kuramsal çalışmalar örnekler.
5 Etnodrama uygulaması.
6 Etnodrama uygulaması.
7 Etnodrama uygulamalarının sunumu ve tartışmalar
8 Etnodrama uygulamalarının sunumu ve tartışmalar
9 Dramatik olmayan metinlerin dramatik hale getirilmesi, kuramsal hazırlık, konunun genel çerçevesi
10 Dramatik olmayan malzemenin dramatik hale getirilmesi hakkında kuramsal çalışmalar örnekler
11 Dramatik olmayan malzemenin dramatik hale getirilmesi üzerine uygulama
12 Uygulamaların sunumu ve tartışmalar.
13 Uygulamaların sunumu ve tartışmalar.
14 Kapanış: ders kapsamında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi, ders üzerine genel değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Belkıs, Ö. (2020). Tiyatro Yazarlığı, İstanbul: MitosBoyut Yay.
Cardullo, B. (1995). What is Dramaturgy (B. Cardullo, Dü.) New York: Peter Lang.
Cohen, R. (1994). Theatre (Third Edition b.). Colifornia, London, Toronto: Mayfield Publishing Company.
Coulson, N. (2016). Psikologlar için çevrimiçi araştırma yöntemleri. (D. Hasta, Dü.) Ankara: Nobel Yay.
Creswell, J. (2016). Nitel Araştırma Yönlemleri. (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev.) Ankara: Siyasal Kitabevi.
Eckekrsall, P., Grehan, H., & Scheer, E. (2017). New Media Dramaturgy Performance, Media and New Materialism. London: Palgrave Macmillan.
Evjáková, D. (2017). Directing in student theatre: from educator to director. Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance, 14(3), 220-225.
İpşiroğlu, Z. (2014). Dramaturjiden Sahne Çözümlemesine. İstanbul: Habitus Yayıncılık.
İpşiroğlu, Z. (1995). Tiyatroda Düşünsellik - Dramaturjiye Giriş. İstanbul: Mitos Boyut yayınları.
Kalkan, H. (2003, Ocak). Dramaturjide yeni açılımlar. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi(2), 3-18.
Luckhurst, M. (2002). Dramaturgy: A Revolution in Theatre. Cambridge: Cambridge University Press.
Martin, C. (Dü.). (2010). Dramaturgy Of The Real On The World Stage. New York: Palgrave Macmillan.
Nutku, H. (2001). Dramaturgi. İstanbul: Mitos Boyut.
Romanska, M. (Dü.). (2015). The Routledge Companion to Dramaturgy. London § New York: Routledge.
Saldana, J. (2019). Nitel Araştırmacılar İçin Kodlama El Kitabı. (A. Tüfekci Akcan, & S. Şad, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Saldaña, J. (2005). Etnodrama: An anthology of reality theatre. CA, Walnut Creek: AltaMira Press.
Saldaña, J. (2010). Reflections on an ethnotheatre aestetic. ArtsPraxis(2), 1-12.
Saldaña, J. (1999). Playwriting with data: ethnographic performance texts. Youth Theatre Journal, 13(1), 60-71.
Saldaña, J. (2003). Dramatizing data: a primer. Qualitative Inquiry, 9(2), 218-236.
Saldaña, J. (2011). Fundamentals of Qualitative Research - Understanding Qualitative Research. New York: Oxford Univ. Press.
Trencsényi, K., & Cochrane, B. (2014). New Dramaturgy - International Perspectives on Theory and Practice. London, New Delhi, New York, Sidney: Bloomsbury Methuen Drama.
Tuncay, M. (1992). Dramaturgi Çalışmalarında Çözümleme ve Bir Yöntem Önerisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi. İzmir: DEU GSF Yayınları.
Turan, Ö. (1996). Çağdaş Tiyatroda Dramaturgi ve Türk Tiyatrosunda Dramaturgi Sorunu. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sahne Sanatları . İzmir: yayımlanmamış .
Turner, C., & Synne, K. (2008). Dramaturgy and Performance. New York: Palgrave Macmillan.
Turner, C. (2015). Dramaturgy and Architecture - Theatre, Utopia And The Built Environment. New York: Palgrave Macmillan.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım,
Tartışma,
Araştırma,
Uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve proje, ders anlatımı, sunum, tartışma, vb. dersin tüm süreçlerinde aşağıdaki kriterler temel alınacaktır.

1 Çalışmayı zamanında yapmak.
2 İlgili kaynak araştırmasını yeterli ölçüde yapmış ve etik / bilimsel kurallara uygun olarak kullanmış olmak.
3 Kavramları yorumlayabilmek, geliştirebilmek, güncelde karşılıklarını bulabilmek
4 Çalışma süreçlerinde özgün ve yaratıcı, problem çözücü olabilmek.
5 Yeni yaklaşımlar getirmek.
6 Tamamlanmış bir ürün ortaya koymak.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80'ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, her ders işlenecek derse ilişkin oyunları ve oyun metinleri ile ilgili kaynakçaları okumakla yükümlüdür.
Verilecek sunumlar ve ödevleri zamanında ve tam olarak getirmek zorunludur.
Yazılı olarak sunulacak ödev ve çalışmalarda yazılı ifadenin düzgün, özenli olması, bilimsel yöntemlerin kullanılarak konunun yazılı dile dökülmesi gereklidir.
İntihal programı kullanılacaktır ve etik ilkeler gözetilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem BELKIS: ozlem.belkis@deu.edu.tr (0505) 451-6935

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

e-posta ve whatsapp aracılığıyla ile her zaman ulaşılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 4 24
Uygulama 8 4 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 12 60
Ödev Hazırlama 6 4 24
Sunum Hazırlama 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5