DERS ADI

: Dijital Ortamda Tüketici Davranışı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ETC 5016 Dijital Ortamda Tüketici Davranışı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Elektronik Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Elektronik Ticaret Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, dijital ortamda tüketicilerin davranışlarının incelenmesidir. Bu doğrultuda dijital ortamda tüketici davranışlarına etkileyen algılama, öğrenme, tutum, güdülenme, kişilik, yaşam biçimi, aile, sosyal gruplar, kültür, demografik özellikler gibi kişisel ve çevresel unsurlar ile tüketici davranışlarını açıklayan teoriler ele alınmaktadır. Ayrıca tüketicilerin dijital ortamda satın alma davranışı süreci ve aşamaları ayrıntılı olarak incelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital tüketicinin özelliklerini tanımlayabilme
2   Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilme
3   Dijital ortamda tüketici satın alma sürecinin aşamalarını sıralayabilme
4   Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyebilecek stratejiler oluşturabilme
5   Tüketici davranışlarını açıklayan teorileri dijital ortamda örneklendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketim olgusu ve tüketim amaçları
2 Dijital ekonomide tüketici
3 Tüketici davranışı nedir ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisi
4 Tüketici davranış modelleri
5 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler:Algılama ve algılama süreci
6 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler:Seçici algılama, algılama ve risk, bilinçaltı algılama ve algısal yorumlamada yapılan hatalar
7 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler: Öğrenme ve öğrenme teorileri
8 Ara sınav
9 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler: Motivasyon
10 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler: Tutumlar
11 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik faktörler: Benlik ve kişilik
12 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen sosyolojik faktörler: Değerler ve yaşam tarzları
13 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen sosyolojik faktörler: Kültür
14 Dijital ortamda tüketici davranışlarını etkileyen sosyolojik faktörler: Referans grupları, aile ve cinsiyet
15 Dijital tüketici satın alma karar süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Erdoğan Koç, (2019),Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 8 Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı kaynaklar:
Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick, Richard Mayer, Kevin Johnston,(2009), Internet Marketing, Strategy, Implementation and Practice, 4th. Edition, Pearson Education Limited.
İbrahim Kırcova,(2012), İnternette pazarlama, Beta yayınları, İstanbul.
Mehmet Marangoz, (2014),İnternette Pazarlama, Beta yayınları, İstanbul.
Angelina Close Scheinbaum, (2012)Online Consumer Behavior: Theory and Research in Social Media, Advertising, and E-tail, Taylor & Francis.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Örnek olaylarla tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev/sunum ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecek ve ders içi uygulamalar ile bu öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslere en az %70 devam etmek zorunludur.
2. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif şekilde katılması beklenmektedir.
3. Öğrencilerin derslere zamanında gelmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: berrin.onaran@deu.edu.tr
Tel: 0.232.3012550

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51