DERS ADI

: Dönem Projesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UKA 8199 Dönem Projesi ZORUNLU 0 1 0 5

Dersi Veren Birim

Afet Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Afet Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Afet yönetiminde insan kaynağının planlanması, motivasyonu, performans değerlendirme, eğitim ve geliştirme, liderlik ve ekip çalışması, stres yönetimi, zaman yönetimi ve güvenlik kültürü oluşturma konularında yetkinlik kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Afetlerde görev alacak işgücünün kurumsal ve ulusal düzeylerde planlayabilme
2   Afetlerde müdahale ve yardım personelinin motivasyonunu sağlama
3   Afetlerde liderlik ve ekip çalışması ortamını sağlama becerisine sahip olma,
4   Afetlerde stres yönetimi becerilerine sahip olma
5   Afetlerde müdahale ve yardım personelinin performansını değerlendirme
6   Afetlerde müdahale ve yardım personelinin eğitim ve gelişme olanaklarını planlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan kaynakları yönetimi hakkında genel açıklamalar
2 Stratejik insan kaynakları yönetimi ve işlevleri
3 Afetlerde motivasyon yönetimi
4 Afetlerde görev alan personelin eğitim ve gelişme planı
5 Afetlerde görev alan personelin performans değerlendirmesi
6 Afetlerde liderlik ve ekip çalışması
7 Afetlerde görev alan personelin güçlendirilmesi
8 Öğrenilmiş çaresizlik ve öğrenilmiş güçlülük
9 Afetlerde psiko-sosyal destek hizmetlerinin planlanması
10 Afetlerde stres yönetimi
11 Afetlerde zaman yönetimi
12 Afetlerde çatışma yönetimi
13 Afetlerde çatışma yönetimi II
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Canan Çetin (2009), İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Dursun Bingöl (2010), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
Gönül Budak (2008), Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi, Barış Yayınları.
İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi
Aşkın Keser (2011), Çalışma Yaşamında Davranış, Ezgi Kitabevi, Bursa.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

- Videokonferans eş zamanlı uzaktan eğitim
- Örnek olay ve uygulamaların incelenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem Çakır
ozlem.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544
ÖK.644