DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4029 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Zihinsel engelliler için varolan okullarda dönüştürülebilir sembol pekiştireç sistemini uygulayabilmek için gerekli tabloların hazırlanmasını; dönüştürülebilir sembol pekiştireç sisteminin sınıflarda üç hafta pekiştireçlerin geri alınmasına yer verilmeden uygulanmasını; sınıfa uygun olamayan davranışların bir hafta süre ile tekrar gözlenmesini; dönüştürülebilir sembol pekiştireç siteminin pekiştireçlerin geri alınmasına yer verilerek uygulanmasını; dönüştürülebilir sembol pekiştireç sisteminin geri çekilmesini kapsar. Ayrıca hayat bilgisi,matematik, dil eğitimi, resim-iş, müzik, beden eğitimi derslerinin her birinden bir konu için hazırlanan ders planlarını uygulayarak zihinsel engelli öğrencilerde amaç gerçekleştirmeyi kapsar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir öğrenci için davranış değiştirme programını hazırlayabilecektir.
2   Bir öğrenci için davranış değiştirme programını uygulayabilecektir.
3   Grup ve birebir öğretim etkinlikleri için ders planı hazırlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıfın haftalık ders programını edinerek uygulama dosyasına koyar.
2 Sınıfın öğrenci listesini edinerek uygulama dosyasına koyar.
3 Sınıfın yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar.
4 Sınıf öğretmeninden ve/veya okul yönetiminden öğrenci kişisel dosyalarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar.
5 Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri (573 sayılı Kanun Hükmünde Kararname
6 Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği-2006, 25883 sayılı MEB Özel Özel Eğitim Kursları Yönetmeliği, 5378 sayılı Özürlüler Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu nun özlük haklarıyla ilgili bölümleri) edinerek inceler ve uygulama dosyasına koyar.
7 Ertesi günün ders planını bir gün önceden sınıf öğretmeniyle konuşarak etkinlikler hakkında bilgilenir, öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Raporlama
10 Raporlama
11 Raporlama
12 Raporlama
13 Raporlama
14 Raporlama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali-İftar, G. (2003). Otistik özellik gösteren çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılması. İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 8 104
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 10 4 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 253

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1521433
ÖK.2354122
ÖK.3514233