DERS ADI

: Görme Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5060 Görme Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Görme yetersizliği ve ilişkili diğer alanların disiplinler arası çalışma alanları ve işbirliği kavramlarını, işbirliğinde ekip üyeleri ve özelliklerini, ekip çalışmasında temel prensipleri ve kuramları amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş birliği kavramı ile ilgili kavramları betimleyebilir.
2   İş birliğinin ilkelerini ve temel özelliklerini açıklayabilir.
3   Okullarda iş birliği kurma yaklaşımlarını betimleyebilir.
4   İş birliği ile sunulan hizmet modellerini betimleyebilir.
5   Özel eğitimde ekip yaklaşımını ve özelliklerini açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş birliği ve Başlıca İlkeleri
2 İşbirliği Sürecinin Temel Özellikleri
3 Etkileşimsel Beceriler
4 Okullarda İş Birliği Kurma Yaklaşımları
5 İş Birliği İle Sunulan Hizmet Modelleri
6 İş Birliği İle Sunulan Hizmet Modelleri
7 Özel Eğitimde Ekip Yaklaşımı ve Özellikleri
8 Ara Sınav
9 Özel Eğitimde Ekip Yaklaşımı ve Özellikleri
10 Ekip Üyeleri ve Üyelerin Uzmanlık Alanları
11 Ekip Üyeleri ve Üyelerin Uzmanlık Alanları
12 Ekip Modelleri
13 Disiplinlerarası Çalışmanın Yararları
14 Disiplinlerarası Çalışmanın Sınırlılıkları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1542133
ÖK.2332544
ÖK.3125433
ÖK.4333333
ÖK.5333333