DERS ADI

: Öğrenme Güçlüğünde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5054 Öğrenme Güçlüğünde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenme güçlüğünde disiplinlerarası çalışma ve işbirliğinin önemini ve ekip ve işbirliği modellerini, işbirliği ilkelerini, işbirliği için etkili iletişim öğelerini, BEP için işbirliği, ve işbirlikçi öğretimi kavrama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekip çalışması ve iş birliğinin önemini açıklar
2   Ekip çalışması ve iş birliğinin özel gereksinimli çocuklara, ailelere ve öğretmenlere sağladığı yararları betimler
3   Ekip modellerini açıklar
4   İşbirlikçi öğretimin ne olduğu, nasıl, nerede ne zaman, kimlerle neden yapıldığını açıklar.
5   İşbirlikçi öğretimi planlamanın öğelerini açıklar
6   İşbirlikçi öğretimin sürdürmedeki öğeleri açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekip çalışması ve işbirliğinin önemi
2 Ekip Modelleri
3 Ekip Modelleri
4 Uzmanlarla işbirliğinde temel unsurlar
5 Ailelerle işbirliğinde temel unsurlar
6 İşbirlikçi öğretim nedir Neden yapılır
7 İşbirlikçi öğretim ne zaman uygun bir seçenektir Nasıl yapılır
8 İşbirlikçi öğretimi kimler yapar Ne kadar süreyle yapılır
9 ARA SINAV
10 İşbirlikçi öğretim nasıl sürdürülür
11 İşbirlikçi öğretim nasıl sürdürülür
12 İşbirlikçi öğretimi palanlama
13 İşbirlikçi öğretimi palanlama
14 Genel Tekrar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mastropieri, M.A. & Scruggs, T.E. (2004). The inclusive classroom strategies for effective instruction (2nd ed.). Ohio: Merril Prenticwe Hall.
Cook, L. & Friend, M. (1995). Co-Teaching: Guidelines for creating effective practices. Focus on Exceptional Children, 28(3). Kapsayıcı Eğitim/ Özel Eğitimde Büğtünleştirme/ Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1125433
ÖK.2254133
ÖK.3352144
ÖK.4444444
ÖK.5444444
ÖK.6444444