DERS ADI

: Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5049 Zihin Yetersizliğinde Öğretim Uyarlamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri kavramlar ve bu kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
2   Öğretime hazırlık çalışmalarını ve becerilerini betimleyebilecektir.
3   Bir kavram öğretiminde bu öğretim yöntem ve stratejilerini kullanarak öğretim süreci planlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uyarlamanın Tanımı ve Önemi
2 Uyarlamaları Etkileyen Faktörler
3 Erişilebilirlik ve Ulaşılabilirlik
4 Uyarlamaların Özellikleri
5 Uyarlama Tipleri
6 Eğitim Ortamlarında Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Gereksinimlerini Belirleme
7 Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Yapılabilecek Uyarlamalar
8 Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Yapılabilecek Uyarlamalar
9 Öğretimsel Uyarlamaların Genel İlkeleri
10 Öğretim Öncesi Uyarlamalar
11 Öğretim Öncesi Uyarlamalar
12 Etkinlik çizelgelerinin kullanımı/ Doğrudan öğretim yöntemi
13 Uyarlamalarda Ekip Desteği
14 Uyarlama Örnekleri Geliştirme ve Uygulama
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1541233
ÖK.2325411
ÖK.3254133