DERS ADI

: Öğrenme Güçlüğü ve Davranış Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5041 Öğrenme Güçlüğü ve Davranış Bozuklukları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, öğretmen adayının öğrenme güçlüğünde gözlemlenen davranış problemlerini tanımlayabilmesi, değerlendirebilmesi ve öğrencinin bireysel gereksinimlerine ve problem davranışlarına uygun davranış müdahalesi planlayabilmesi, uygulayabilmesi ve müdahalenin sonuçlarını değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda görülen problem davranışları tanımlar.
2   Öğrenme güçlüğü olan çocukların problem davranışlarını değerlendirir.
3   Öğrenme güçlüğü olan çocuğun problem davranışı için davranış müdahale programı hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ÖG çocuklarda görülen problem davranışlar
2 ÖG çocuklarda görülen problem davranışları etkileyen etmenler
3 Problem davranışları değerlendirmede kullanılan yöntemler
4 Problem davranışları değerlendirmede kullanılan yöntemler
5 İşlevsel değerlendirme
6 Olumlu davranış desteği
7 Hiperaktivite ve dikkat eksikliğine müdahale
8 Ara Sınav
9 Dürtü kontrolü
10 Stresle baş etme, kaygı bozuklukları
11 Sınıf düzenini bozucu davranışlarla başa çıkma
12 Ayrımlı pekiştirmeye dayalı davranış değiştirme teknikleri
13 Pekiştirecin geri çekilmesine dayalı davranış değiştirme teknikleri
14 Müdahale yöntemi geliştirme ve uygulama
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alberto, P.A., & Torutman, A. C. (2012/2015). Uygulamalı davranış analizi. Çev Ed. Hakan Sarı (9. Basımdan Çev.)
Erbaş, D., & Yücesoy Özkan, Ş. (2010). Problem davranışları azaltmada olumlu davranışsal destek uygulamaları: Aile ve öğretmen el ktiabı. Ankara: Maya Akademi
Tekin-İftar (2014). Uygulamalı davranış analizi. Ankara: Vize Yayıncılık
Tekin-İftar, E. (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1124533
ÖK.2123455
ÖK.3543211