DERS ADI

: Özel Yetenekte Duyuşsal Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5032 Özel Yetenekte Duyuşsal Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı;özel yetenek için duyuşsal gelişimin ve eğitimin ne olduğunu kavramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duyuşsal eğitimin ne olduğunu kavrar.
2   Eğitim hedefleri ve duyuşsal eğitim hedefleri arasındaki ilişkiyi inceler.
3   Duyuşsal eğitim yöntemlerini bilir.
4   Duyuşsal eğitim yaklaşımlarını kavrar ve uygular.
5   Örnek duyuşsal eğitim programları ve etkinlikleri hazırlar ve uygulama becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duyuş tanımı
2 Duyuşsal alan sınıflaması
3 Duyuşsal alan sınıflaması
4 Duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış haline getirme
5 Duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış haline getirme
6 Duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış haline getirme
7 Duyuşsal eğitim yaklaşımları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Duyuşsal eğitim yaklaşımları
10 Duyuşsal eğitim yaklaşımları
11 Duyuşsal eğitimin uygulanması
12 Duyuşsal eğitimin uygulanması
13 Duyuşsal eğitimin uygulanması
14 Duyuşsal eğitimin uygulanması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Morris, L. L. ve C.T. Fitz-Gibbon. (1998). Hedefler ve Hedef Davranışlarla Nasıl Başederiz Çev: Gürkan, T. ve F. D. Gözütok. Ankara: Pegem Yayınları
Özçelik, Durmuş Ali. (1991). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Saylan, Nevin. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller-Prensipler-Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset.
Sönmez, Veysel. (1994). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayınları.
Sönmez, Veysel. (2009). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Varış, Fatma. (1996). Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1523544
ÖK.2253211
ÖK.3254133
ÖK.4333333
ÖK.5333333