DERS ADI

: Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5028 Orta ve İleri Düzeyde Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, orta ve ileri düzeyde otizm spektrum bozukluğu gösteren çocuklara yoğun davranışsal eğitim ile öğretim yapmayı yoğun davranışsal eğitimin detaylarını öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yoğun Davranışsal Eğitimi tanımlar.
2   Yoğun Davranışsal Eğitimin tarihçesini, yarar ve sınırlılıklarını betimler.
3   Yoğun Davranışsal Eğitime ilişkin yapılan araştırmaları tartışır.
4   Araştırmaların bilimsel dayanaklarını tartışır.
5   Yoğun Davranışsal Eğitimin eve dayalı olan uygulamaların özelliklerini açıklar.
6   Yoğun Davranışsal Eğitimin merkeze dayalı uygulanmasını açıklar.
7   Yoğun Davranışsal Eğitime ilişkin temel kavramları betimler.
8   Türkiye'de kullanılan erken yoğun davranışsal eğitim uygulamalarını açıklar.
9   Türkiye'de kullanılan erken yoğun davranışsal eğitim araştırmalarını betimler.
10   Erken yoğun davranışsal eğitim programları içinde temel becerilerin öğretimini betimler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yoğun Davranışsal Eğitimin Tanımı ve Tarihçesi
2 Yoğun Davranışsal Eğitimle İlgili Yapılan Araştırmalar, Yararlar ve Sınırlılıklar
3 Yoğun Davranışsal Eğitime İlişkin Temel Kavramlar-I
4 Yoğun Davranışsal Eğitime İlişkin Temel Kavramlar-II
5 Yoğun Davranışsal Eğitimin Ev Uygulaması-I
6 Yoğun Davranışsal Eğitimin Ev Uygulaması-II
7 Yoğun Davranışsal Eğitimin Ev Uygulaması-III
8 Ara Sınav
9 Yoğun Davranışsal Eğitimin Merkez Uygulaması-I
10 Yoğun Davranışsal Eğitimin Merkez Uygulaması-II
11 Türkiye'deki Yoğun Davranışsal Eğitim Uygulamaları
12 Yoğun Davranışsal Eğitime ilişkin temel beceri öğretimi I
13 Yoğun Davranışsal Eğitime ilişkin temel beceri öğretimi II
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali-İftar, G. (2012). Otizm spektrum bozukluklarına yönelik program örnekleri.

E. Tekin-İftar (Editör). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri (s. 239-265). Ankara: Vize Yayınları.

Kırcaali-İftar, G., Kurt, O. ve Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2014) Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I. Ankara: Anı Yayıncılık.

Kırcaali-İftar, G., Ülke-Kürkçüoğlu, B. ve Kurt, O. (2014) Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II. Ankara: Anı yayıncılık.

Tekin-İftar, E. ve Kırcaali-İftar, G. (2013). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri (4. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1452144
ÖK.2325411
ÖK.3152433
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333
ÖK.7333333
ÖK.8333333
ÖK.9333333
ÖK.10333333