DERS ADI

: Erken Müdahale Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5002 Erken Müdahale Programları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının özel gereksinimli öğrencilere yönelik hazırlanan erken müdahale programlarının genel özelliklerini öğrenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken müdahalenin genel amacı.
2   Erken müdahale programları ve özellikleri.
3   Erken müdahalede dikka edilmesi gereken noktalar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken Müdahale nedir
2 Erken Müdahale nedir
3 Erken müdahale programlarının genel yapısının incelenmesi
4 Erken müdahale programlarının genel yapısının incelenmesi
5 Erken müdahale programlarının genel yapısının incelenmesi
6 Erken Müdahale programalrında dikkat edilmesi gereken noktalar
7 Tanı gruplarına göre erken müdahale programları
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Ülkemizde uygulanan erken müdahale programları
10 Ülkemizde uygulanan erken müdahale programları
11 Dünyada uygulanan erken müdahale programları
12 Dünyada uygulanan erken müdahale programları
13 Örnek erken müdahale programlarının incelenmesi
14 Örnek erken müdahale programlarının incelenmesi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1125433
ÖK.2235411
ÖK.3125433