DERS ADI

: Özel Eğitimde Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 2025 Özel Eğitimde Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlarını kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirme ilgili temel kavramları tanımlar.
2   Özel eğitim alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme sürecini açıklar.
3   Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemleri açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
3 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler
4 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
5 Psikolojik, gelişimsel, eğitsel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
6 Psikolojik, gelişimsel, eğitsel ölçme ve değerlendirme araçları
7 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
10 Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme
11 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
12 Özel eğitim alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
13 Özel eğitim alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
14 Özel eğitim alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erkan, S., ve Gömleksiz, M. (2016). Ölçme ve Değerlendirme. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Birinci aşama: 1. Öğrenci, öğretim üyesinin yaptığı sunumları destekleyici nitelikte bilimsel araştırma taraması yapmakla yükümlüdür. Her öğrencinin bir konu ile ilgili en az 3 bilimsel araştırmaya ulaşarak öğretim üyesinden uygunluklarına ilişkin teyit alması ve sonrasında bu makaleleri yazılı olarak özetleyip öğretim elemanına teslim etmesi beklenmektedir. Her öğrenci o haftaya kadar işlenen konuları içeren ara sınava katılacaktır.

İkinci aşama: Öğrenci, dönem sonu sınavına girecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1145322
ÖK.2245311
ÖK.3254311