DERS ADI

: ÜRÜN GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 2028 ÜRÜN GELİŞTİRME ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILMAZ AKGÜNDÜZ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

1. Bu ders öğrencilerin dizayn ve yaratıcı yeteneklerini bilgi ve araştırma teknikleriyle birleştirip yeni bir gıda ürün yaratmalarını amaçlar.

2. Bu ders öğrencilerin yeni ürün tasarımına uygulayacakları basamakları uygun materyalleri kullanarak belirttikleri spesifikasyonlara göre çalışmalarını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili ve bağımsız bir öğrenci olmak için tasarım ve teknoloji süreçlerine aktif olarak katılır
2   Tasarım yapmak ve kaliteli ürünler üretebilmek için kararlar alır, sürekliliği devam ettirir ve becerilerini bilgi ve anladıklarıyla bütünleştirir
3   Estetik, teknik, ekonomik, çevresel, etik ve sosyal boyutların tasarımın şekillenmesinde ve üretilmesinde nasıl bir etkileşim içerisinde olduğunu araştırır
4   Mevcut ürünleri analiz eder ve bunların yaşam kalitesi üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak gereksinimler, istekler ve fırsatlar konusunda pratik çözümler üretir
5   Bireysel ve takım çalışmaları sayesinde karar verme becerilerini geliştirir
6   Tasarım ve üretimin kültürleri ve toplumları yansıttığını ve etkilediğini ve ürünlerin yaşam stili üzerinde etkileri olduğunu anlar
7   İyi tasarım ilkeleri, mevcut çözümler ve teknolojik bilgi arasında bağlantı kurarak yaratıcılık ve eleştirisel çözümleme becerileri geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım süreci nedir Tasarım sürecinin farklı basamakları nelerdir Gida ureticilerinin yeni bir urun piyasaya sürerken neden tasarım sürecine ihtiyacı vardır
2 Yeni bir ürün gerekli mi Gıda ürünleri için pazar araştırmasına giriş.
3 Yeni ürün nasıl olmalı Spesifikasyona giriş İlk ve son arasındaki fark. Üretici spesifikasyonu
4 Yeni ürün gelişimi; Duyu analizi
5 Gıda sektöründe moda ürünler/akımlar
6 Besin değerleri ve özel diyetler
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Gıda kimyası pişince ne oluyor ; Gıda sektöründe saklama yolları ve paketleme
10 Paketlemedeki çevre sorunları ne kadar yeşil ; Bilgisayarda paketleme programı
11 Ürünü geliştirme ve yaratma Deneme ve yanılma
12 Ürün değerlendirmesi
13 Ürünün tasinmasi ve dagitimi
14 Ürünü piyasaya sürmek ve ürüne son halini verme
15 Yarıyıl Sonu Sınavları
16 Yarıyıl Sonu Sınavları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Food Product Development, M Earle R Earle A Anderson, 2001 ISBN 978-1-84569-722-8

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, örnek ürün inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İıda sektöründe yeni bir ürün geliştirilme süreçleri ve ürün başarısındaki temel ilkelerinin uygulanması temel değerlendirme kriteridir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Rapor hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75