DERS ADI

: GASTRONOMİDE DUYUSAL ANALİZ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GMS 3052 GASTRONOMİDE DUYUSAL ANALİZ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖZDE TÜRKÖZ BAKIRCI

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Gıdaların duyusal yönden değerlendirilmesini ve gıdalarda duyusal testleri uygulayabilme yeterliliğinin kazandırılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gıda Kalitesi ile ilgili temel bilgiye sahip olma
2   Duyusal analizinin gıda sektöründe önemini kavrayabilme
3   Duyusal analiz teknikleri hakkında bilgi edinme
4   Tüketici tercihinde duyusal algının önemini anlayabilme
5   Gıda sektöründe uygulama alanları hakkında bilgi edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gıda Kalitesi ve Duyusal Kalite Karakteristikleri
2 Gıda Kalitesi ve Duyusal Kalite Karakteristikleri
3 Duyusal Değerlendirme Nedir
4 Duyusal Analiz Laboratuvarında Test Odası, Ürün Ve Panel Kontrolu
5 Duyusal Değerlendirmede Panelist Seçimi Ve Panel Büyüklüğünü Etkileyen Faktörler
6 Farklılık Testleri
7 Duyusal Değerlendirmede Kullanılan Skalalar
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Lezzet Profili Analizi
11 Doku Profili Analizi
12 Duyusal Testlerin Tüketici Tercih Çalışmalarında Kullanılması
13 Gıda İşletmelerinde Duyusal Değerlendirme ile İlgili Bir Programın Uygulanması
14 Gıda İşletmelerinde Duyusal Değerlendirme ile İlgili Bir Programın Uygulanması
15 Dönem Sonu Sınav
16 Dönem Sonu Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tomris ALTUĞ ONOĞUR ve Yeşim ELMACI (2015) Gıdalarda Duyusal Değerlendirme, ISBN: 978-9944-5660-8-7, SİDAS MEDYA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra duyurulucaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra duyurulucaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulucaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 8 2 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54