DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 2023 PAZARLAMA İLKELERİ I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Pazarlamaya ilişkin temel kavramları, kuramları ve teknikleri anlayabilme, açıklayabilme ve tartışabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın önemini ve işlevini açıklayabilmek
2   Pazarlama karması unsurlarını (ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) açıklayabilmek ve kullanabilmek
3   Mikro ve makro pazarlama çevresini analiz edebilmek ve değerlendirebilmek
4   Tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini açıklayabilmek
5   Pazarlama araştırması için gerekli verileri toplayabilmek ve analiz edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama (pazarlama kavramının tanımı, kapsamı, gelişimi ve yeni trendler)
2 Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü-1 (pazarlamayı etkileyen mikro makro çevre, pazarlamayı etkileyen işletme içi faktörler, stratejik işletme planlaması, pazarlama stratejisi, stratejik pazarlama, stratejik pazarlama planı, pazarlama yönetim süreci)
3 Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü-2 (pazarlamayı etkileyen mikro makro çevre, pazarlamayı etkileyen işletme içi faktörler, stratejik işletme planlaması, pazarlama stratejisi, stratejik pazarlama, stratejik pazarlama planı, pazarlama yönetim süreci)
4 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi (pazarlama araştırma süreci, pazarlama araştırmasında başlıca veri toplama yöntemleri, pazarlama araştırmalarında yeni teknolojiler)
5 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları-1 (tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri, tüketici pazarlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve kişisel faktörler, tüketicilerin satınalma karar süreci, satınalma karar birimi olarak aile)
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları-2 (tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri, tüketici pazarlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve kişisel faktörler, tüketicilerin satınalma karar süreci,satınalma karar birimi olarak aile)
7 Ara Sınav - Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları-2 (tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri, tüketici pazarlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve kişisel faktörler, tüketicilerin satınalma karar süreci,satınalma karar birimi olarak aile)
8 Ara Sınav - Endüstriyel Pazarlar-1 (endüstriyel pazarların önemi ve başlıca çeşitleri, endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleri, endüstriyel alıcı davranışı, uluslararası pazarların özellikleri, uluslararası pazarları etkileyen çevresel faktörler)
9 Endüstriyel Pazarlar-1 (endüstriyel pazarların önemi ve başlıca çeşitleri, endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleri, endüstriyel alıcı davranışı, uluslararası pazarların özellikleri, uluslararası pazarları etkileyen çevresel faktörler)
10 Endüstriyel Pazarlar-2 (endüstriyel pazarların önemi ve başlıca çeşitleri, endüstriyel pazarın yapısı ve özellikleri, endüstriyel alıcı davranışı, uluslararası pazarların özellikleri, uluslararası pazarları etkileyen çevresel faktörler)
11 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri-1 (pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları ve sakıncaları, başlıca pazar bölümlendirme kriterleri ve şekilleri, hedef pazar seçimi, konumlandırma stratejileri ve pazarlama karmasının oluşturulması, satış tahminleri ve metotları)
12 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri-2 (pazar bölümlendirmenin anlamı, yararları ve sakıncaları, başlıca pazar bölümlendirme kriterleri ve şekilleri, hedef pazar seçimi, konumlandırma stratejileri ve pazarlama karmasının oluşturulması, satış tahminleri ve metotları)
13 Ürün-1 (ürün kavramı ve ürünün katmanları, ürünlerin sınıflandırılması ve pazarlama özellikleri, ürün karması değişiklikleri, ürün planlama, yeni ürün geliştirme ve başarısızlık nedenleri, yeni ürün geliştirme süreci)
14 Ürün-2 (ürün hayat eğrisi ve pazarlama stratejileri, marka, ambalaj, servis ve kalite stratejileri, ürün farklılaştırma ve pazar bölümlendirme stratejileri, moda ve pazarlamadaki yeri)
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2016.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, (Çev. Editörü A. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri, Beta, İstanbul, 2018.
Ömer Baybars Tek, Engin Özgül, Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmir, 2005.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, vize, final ve bütünleme sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.unuvar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555