DERS ADI

: PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 4022 PAZARLAMA STRATEJİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FEYZA TEKİNBAŞ ÖZKAYA

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama stratejilerinin gerçek yaşama uygulanmasını anlamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin pazarlama bakış açısıyla rekabet ve endüstri analizinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmeler için pazar fırsatlarının anlaşılması
2   Stratejik bakış açısıyla pazarlama problemlerinin değerlendirilmesi
3   Pazarlama strateji tasarımı bilgisi kazanımı
4   Pazarlama stratejilerinin işletme kararları için önemini anlamak
5   Stratejik pazarlama prensiplerini gerçek durumlara uygulamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama stratejisine giriş
2 Stratejik pazarlama planlamasının ilkeleri
3 Stratejik pazarlama planlamasının ilkeleri
4 Pazar fırsatlarının analizi ve konumlama
5 Pazar fırsatlarının analizi ve konumlama
6 Ürün ve hizmet stratejileri ve marka yönetimi
7 Ara Sınav - Ürün ve hizmet stratejileri ve marka yönetimi
8 Ara Sınav - Bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri
9 Bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri
11 Pazarlama kanalı stratejileri-I
12 Pazarlama kanalı stratejileri-II
13 Fiyatlama stratejileri
14 Pazarlama stratejilerinin gözden geçirilmesi ve yeniden tasarımı: Kontrol süreci
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, P. and K. L., Keller, (2006), Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
Kotler, P. and Armstrong, G.(2010), Principles of Marketing, New Jersey: Prentice Hall, Inc., 13th Edition.
Guiltinan, J. P., Paul, G.W. and Madden, T.J. (1997), Marketing Management: Strategies and Programs, New York: McGraw Hill, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

The Regulation of Dokuz Eylul University on Education and Examination in Associate's and Bachelor's Degrees
The Codes of Practice of School of Applied Sciences on Education and Examination

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyza.tekinbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555