DERS ADI

: DAĞITIM KANALLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 3042 DAĞITIM KANALLARI SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÇAĞLAR AKTEPE

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin dağıtım kanalı yönetimi konusundaki bilgilerini derinleştirmeyi ve onları müşterilerine ürünler, hizmetler ve bilgi sunmak için distribütörler, perakendeciler ve diğer aracıları koordine etmek için kullanılacak analitik pazarlama modelleme araçları ve teknikleri kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lojistik ve dağıtım kanalları arasındaki ilişkiyi kavramsallaştırma becerisi.
2   Kanal üyeleri arasındaki ilişkileri açıklama becerisi.
3   Farklı değişkenlere bağlı ideal dağıtım kanalını tasarlamak için gereksinimleri soyutlama becerisi.
4   Mal ve hizmetler için dağıtım kanallarını koordine edecek analitik modeller geliştirebilme becerisi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanal Stratejilerini Anlamak
2 Son Kullanıcı Analizi: Bölümlere Ayırma ve Hedefleme
3 Kanal Analizi: Pazarlama Kanalları Denetimi
4 Üret-veya-Satın Al Kanal Analizi
5 Kanal Yapısı Tasarımı ve Stratejileri
6 Perakende ve Toptan Satış Yapıları ve Stratejiler
7 Ara Sınav - Perakende ve Toptan Satış Yapıları ve Stratejiler
8 Ara Sınav - Gelişen Kanal Yapılarını ve Stratejileri
9 Gelişen Kanal Yapılarını ve Stratejileri
10 Kanal Gücünün Yönetilmesi
11 Kanal Çatışması Yönetimi
12 Kanal İlişkileri Yönetimi
13 Kanal Politikaları Yönetimi ve Yasallık
14 Kanal Lojistik Yönetimi
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Robert W.Palmatier, Lous W. Stern, Adel I. El-Ansary. Marketing Channel Strategy , 8th edition, Pearson, 2014.
Julian Dent, Distribution Channels: Understanding and Managing Channels to Market, Kogan Page, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555