DERS ADI

: TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 4038 TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK UYGULAMALARI SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÇAĞLAR AKTEPE

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tedarik zinciri yönetimi ve lojistik yönetimi alanındaki yenilikçi uygulamaları ve yıkıcı iş modellerini gerçek hayat uygulamalarından örnekler ile canlandırarak geleceğe yönelik olarak bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tedarik zinciri yönetimi, tedarik zinciri iş süreçleri ve tedarik zincirinde yer alan farklı organizasyonların etkileşimlerini anlayabilmek
2   Tedarik zinciri yönetimi ve lojistikte bilgi teknolojilerinin rolünü anlayabilmek, yeni gelişen teknolojilerin tedarik zinciri yönetiminde kullanımına yönelik bakış açısı geliştirebilmek
3   Tedarik zinciri boyunca katma değer yaratma kapasitesine sahip olan lojistik yönetiminin tedarik zinciri yönetimi içerisindeki rolünü kavrayabilmek
4   Tedarik zinciri yönetimi örnek olayları ve ilgili akademik yazını yorumlayarak teorileri gerçek hayat uygulamaları ile entegre edebilmek
5   Sınıf ortamında gerçekleştirilecek münazara ve sunumlar ile yazılı ve sözlü iletişim yetenklerini geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tedarik Zinciri Yönetiminde Yeni İnsan Kaynağı (Yeni Yetenek Setleri, Yeni Kariyer Seçenekleri)
2 Tedarik Zinciri Yönetimini ve Temel Yapı Taşlarını Anlamak
3 Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistikteki Güncel Zorluklar ve Çözüm Önerileri
4 Değişen Arz ve Talep Dinamiklerinin Lojistik ve Tedarik Zinciri Ağlarına Etkileri
5 Hizmet Tedarik Zincirleri
6 Döngüsel Ekonomi, Yeşil Lojistik ve Yeşil Tedarik Zincirleri
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Yıkıcı Teknolojiler - Vaka Çalışması
10 Yıkıcı Teknolojiler - Vaka Çalışması
11 Yıkıcı Teknolojiler - Vaka Çalışması
12 Yenilikçi İş Modelleri - Vaka Çalışması
13 Yenilikçi İş Modelleri - Vaka Çalışması
14 Yenilikçi İş Modelleri - Vaka Çalışması
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Merkert, R., Hoberg, K. (2023). Global Logistics and Supply Chain Strategies for the 2020s: Vital Skills for the Next Generation. Springer.
Basu, R. (2023). Managing Global Supply Chains: Contemporary Global Challenges in Supplu Chain Management (3rd ed.). Routledge.
Paksoy, T., Deveci, M. (2023). Smart and Sustainable Operations and Supplu Chain Management in Industry 4.0. CRC Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caglar.aktepe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555