DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3506 ULUSLARARASI PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Uluslararası Ticaret
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Amacı

Ders lisans öğrencilerinin uluslararası pazarlama konusunda bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu ders öğrencilere işletme ve pazarlama politikalarını ve stratejilerini anlama, ve ulusal ve uluslararası pazarlama çevresinde uygulamalarını anlama imkanı sunmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrenciler, uluslararası pazarlara dahil olan şirketlerin riskleri ve zaaflarını belirleyebilmek için çevresel etkenlerin etkilerinin farkında olabilmelidir.
2   2 Öğrenciler, pazarlama stratejileri ve taktiklerinin temel bileşenlerini anlayabilmeli ve ulusal ve uluslararası pazarlama planlaması arasındaki temel farkları anlayabilmelidir.
3   3 Öğrenciler, uluslararası ve ulusal pazarlar karışımını belirleyen etkenleri belirleyebilmelidir.
4   4 Öğrenciler, uluslararası pazarlama programı ve taktiği geliştirirken stratejik bir yapı oluşturabilmek için, uluslararası pazar araştırmalarının karar mekanizmasındaki rolünü kavrayabilmelidir.
5   5 Öğrenciler, uluslararası pazarlamayla ilgili zorlukları nasıl aşmaları gerektiğini öğrenmek için uluslararası pazarlama problemlerini belirleyebilmeli ve çözmek için strateji geliştirebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve temel kavramlar
2 Küresel pazarlamada ürün ve marka kararları
3 Ürün ve marka kararlarına ilişkin örnek olay incelemeleri
4 Küresel pazarlamada fiyatlama kararları
5 Fiyatlama kararlarına ilişkin örnek olay incelemeleri
6 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri
7 Yarıyıl içi sınavı
8 Yarıyıl içi sınavı
9 Küresel pazarlamada dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
10 Küresel pazarlamada dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtıma ilişkin örnek olay incelemeleri
11 Küresel pazarlamada iletişim kararları
12 Küresel pazarlamada iletişim kararlarına ilişkin örnek olay incelemeleri
13 Rekabet stratejisinin unsurları
14 Rekabet stratejisine ilişkin örnek olay incelemeleri
15 Yarıyıl sonu sınavı
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Mehmet Karafakıoğlu
Yeni İşim Dış Ticaret, Hakan Akın
Stratejik Küresel Pazarlama (2009) Ed: Necdet Timur, Alparslan Özmen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme,

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5