DERS ADI

: FRANSIZCA III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UBY 4001 FRANSIZCA III SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SAKIP MUHTAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Turizm İşletmeciliği
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Öğrencinin kendisi, ailesi, alışveriş, iş ve yakın çevresi ile ilgili yabancı olmadığı basit ve sıkça karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesi. Basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilmesi. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili konuşma ve yazıları ana hatlarıyla anlayabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendisi, ailesi, alışveriş, iş ve yakın çevresi ile ilgili yabancı olmadığı basit ve sıkça karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesi
2   Basit ifadelerle nereli olduğunu, eğitimini, yakın çevresini ve somut ihtiyaçlarını anlatabilmesi
3   İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik güncel konuları ana hatlarını anlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belirsiz tamlamalar, zamirler ve sıfatlar (les indéfinis, pronoms et adjectifs )
2 Belirsiz tamlamalar, zamirler ve sıfatlar (les indéfinis, pronoms et adjectifs )
3 Gelecek zaman (Le futur de l'indicatif)
4 Gelecek zaman (Le futur de l'indicatif)
5 Geçmiş zaman kalıpları (L imparfait de l indicatif)
6 Geçmiş zaman kalıpları (L imparfait de l indicatif)
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Geçmiş zaman kalıpları (Le passé composé de l'indicatif)
10 Geçmiş zaman kalıpları (Le passé composé de l'indicatif)
11 Geçmiş zaman kalıpları (Le passé composé de l'indicatif)
12 Geçmiş zaman kalıpları (Le passé composé de l'indicatif)
13 Emir kipi (l impératif)
14 Emir kipi (l impératif)
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Exerçons-nous-GRAMMAIRE-350 exercices Niveau débutant; .J. BADY, I. GBEAVES, A. PETETIN, Professeurs aux Cours de Civilisation française de la Sorbonne, [lIffi, HACHETTE F.L.E.
Expression orale, Niveau I/ Michèle Barféty- Patricia Beaujouin-CLE INTERNATIONAL
DIVERSES SOURCES (Répondant aux besoins d études grammaticales(au moyen de l internet)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

utkan.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3