DERS ADI

: YENİLİKÇİLİK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3510 YENİLİKÇİLİK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Uluslararası Ticaret
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Amacı

Ders, stratejik ve operasyonel düzeylerde yenilikçilliğin yönetimi ile ilgili ana konuları öğrencilerin anlamasını amaçlamaktadır. Ders yenilikçilik kavramını, örgütlerdeki önemini ve farklı yaklaşımların bulgularını çalışmaktadır. Bununlaberaber, derste stratejiler, araçlar, teknikler, yetkinlikler ve yenilikçilik sürecini daha iyi yönetmek için stratejileri şekillendiren dışsal ve içsel faktörler üzerinde durulmaktadır. Buna göre, firmanın yenilikçilik kabiliyeti, yeni projelerin özellikleri, özyetkinlikler, değerlendirme ve fikri haklar gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yenilikçilik, buluş ve araştırma kavramlarını tartışması; inovasyon sürecinin ana modellerini keşfetmesi beklenmektedir
2   2. Yenilikçiliğin ekonomi, toplum ve örgüt üzerindeki etkisini değerlendirmesi; sürdürülebilir rekabetçi avantajı elde etmek için stratejik yönetim ile yenilikçilik arasındaki ilişkiyi keşfetmesi beklenmektedir.
3   3. Bir örgütün yenilikçilik kabiliyetlerini değerlendirmesi için kavramsal çerçeve geliştirmesi; yenilikçilik yönetim süreci ile ilgili bazı problemleri ayırt etmesi beklenmektedir.
4   4. Yenilikçilik faaliyetlerini haritalandırması için yenilikçilik yönetimi araçlarını kullanması beklenmektedir.
5   5. Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş & temel iş süreci olarak yenilikçilik
2 Yenilikçilik ağları ve yeniliğin kurulması
3 Yenilik kaynakları
4 İşletme ihtiyaçları: Zorluğu çerçevelemek
5 Yıkıcı yenilikçilik
6 Buluş yetkinlikleri oluşturmak
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Belirsizlik altında yönetmek
10 Yenilikçilik için stratejiler
11 Yeni işletmeyi geliştirmek, işletme varoluşu
12 Vaka analizleri
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tidd, J. and Bessant (2009), Managing Innovation, Fourth Edition, John Wiley & Sons Inc: USA

Chesbrough, Henry. (2006). Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Harvard Business School Press.

Chesbourgh, Henry. (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Rapor hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55555