DERS ADI

: FİNANSAL OKURYAZARLIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3517 FİNANSAL OKURYAZARLIK SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Uluslararası Ticaret
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Amacı

Öğrencilerin günlük hayattaki kararlarını alırken finansal yönleri de göz önünde bulundurmasının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bireysel finansal varlıklarını ve borçlarını planlayabilecekler
2   2. Bireysel satın alma ve sonrasındaki haklarını anlayacaklar
3   3. İhtiyaçları için gerekli finansal kaynak alternatiflerini belirleyebilecek ve kıyaslayabilecekler
4   4. Finansal kararlarının vergisel sonuçlarını anlayabilecekler
5   5. Yatırım alternatifleri belirleyebilecekler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelir kaynakları
2 Kişisel Harcamalar
3 Bütçeleme
4 Paranın Zaman Değeri
5 Finansal Aracı Kuruluşlar
6 Faiz Oranları ve Tüketici Kredileri
7 Yarıyıl içi sınavı
8 Yarıyıl içi sınavı
9 Finansal Alternatifler Arasından Seçim Yapma
10 Kişisel İflas
11 Sigortacılık
12 Vergiler
13 Bireysel Yatırım Stratejileri ve Hisse Senedi Piyasası
14 Bireysel Satın alma ve Tüketicinin Korunması
15 Yarıyıl sonu sınavı
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dworsky, L. N. (2009). Understanding the Mathematics of Personal Finance: An Introduction to Financial Literacy, Wiley.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5