Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Biyoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ELİF YILDIRIM CAYNAK |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji |
Dersin Amacı |
Endokrin bezlerin yapısı, fonksiyonu ve bu bezlerden hormonların sentezlenmesini, hormonsal değişimlerle meydana gelen hastalıkları ve vücuttaki etki mekanizmalarını tanımlamak. Canlı organizmalardaki hormonları karşılaştırmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-Animal Physiology Roger Eckert and David Randal,1983 2-Animal Physiology Rıchard W Gordon, 1989 3-Tıbbi Biyoloji, Ayşe Başaran, İstanbul 1999 4-Fizyoloji, Ömer Bozdoğan, Ankara 2000 5-Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt II kısım I-II, Cilt III kısım I-II 2001 6-Genel Biyoloji I-II, Keeton Goold, Çeviri: Ali Demirsoy, İsmail Türkan 2000 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, konu anlatımı, soru ve cevap tekniği. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci ara sınav yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yildirim.elif@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|