Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Biyoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. FERHAT MATUR |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji |
Dersin Amacı |
Öncelikle, organizmaların coğrafi dağılım örüntülerine aşina olmak ve bu örüntüleri açıklamak için türler ve topluluk ekolojisi, dağılma, vesayet ve ada biyocoğrafyası gibi süreç teorilerini uygulamaktır. Ders, bu bilgiyi biyoçeşitlilikteki güncel konuların anlaşılmasına uygulayarak bitecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Brown, J.H. and Lomolino, M.V. (1998). Biogeography. Sinauer Ass.
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %80'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Dersten önce her hafta verilen kaynaklar okunup; derse katılanacak. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ferhat.matur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||
|