DERS ADI

: Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Sosyal Yeterliliklerinin Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6061 Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Sosyal Yeterliliklerinin Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocukların sosyal yeterliliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişimsel yetersizliği olan çocukların sosyal gereksinimlerini belirleyebilir.
2   Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara ihtiyaca uygun program hazırlayabilir.
3   Hazırlanan programın uygulama genelleme ve sürdürülebilirlik çalışmalarını yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişim yetersizliği olan çocukların sosyal beceri gereksinimleri
2 Gelişim yetersizliği olan çocukların sosyal beceri gereksinimleri
3 Gelişim yetersizliği olanlarda atılganlık becerileri
4 Gelişim yetersizliği olanlarda atılganlık becerileri
5 Duygu ve duyguları düzenleme
6 Duygu ve duyguları düzenleme
7 Öfke kontrolü
8 Ara Sınav
9 Beden dili
10 İletişim başlatma ve sürdürme
11 Arkadaşlık ilişkileri
12 Yetişkinlerle ve küçüklerle iletişim
13 Öz düzenleme
14 Anlaşmazlık ve çözümü
15 Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar için örnek sosyal beceri programı hazırlama
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkök,F. (1999). İlköğretimde Sosyal Becerilerin geliştirilmesi. Öğretmen el kitabı. ( ikinci basım). Ankara:
Gülaçtı, F. (2009). Sosyal beceri eğitimine yönelik programın üniversite öğrencilerinin, sosyal beceri, öznel ve psikolojik iyi olma düzeylerine etkisi. Doktora tezi. Atatürk üniversitesi, sosyal bilimler enstitüsü, Erzurum.
Gülay, H. ve Akman, B. (2009). Okul öncesi dönemde sosyal beceriler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Kabasakal, Z. ve Çelik, N. (2010). Sosyal beceri eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi . İlköğretim online dergisi 9(1), 203-212.
McGinnis, E. (2012). Skillstreaming the elementary school child: A guide for teaching prosocial skills (3rd ed.). Champaign, IL: Research Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.dogru@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333