DERS ADI

: Üstün Zekalılarda STEAM Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6032 Üstün Zekalılarda STEAM Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üstün zekâlıların eğitiminde temel bilimlerin ilişkilerinin önemini anlayabilmek ve uygun etkinlikler tasarlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün Zekâlılar Eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur,
2   Üstün Zekâlılar Eğitimindeki matematik-fen-teknoloji-mühendislik alanlarının önemi ile ilgili bilgi sahibi olur
3   Üstün Zekâlılar Eğitiminde kullanılan temel öğretim yöntem ve tekniklerini bilir
4   Üstün Zekâlılar Eğitiminde matematik-fen-mühendislik-teknoloji tabanlı zenginleştirilmiş veya farklılaştırılmış etkinlikler hazırlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üstün zekâlılar eğitiminde temel kuramlar
2 Üstün zekâlılar eğitiminde temel kuramlar
3 Üstün Zekâlı bireylerde matematik-fen-mühendislik-teknoloji temelli beceri ve düşünme gelişimi
4 Üstün Zekâlı bireylerde matematik-fen-mühendislik-teknoloji temelli beceri ve düşünme gelişimi
5 Üstün Zekâlı bireylerin eğitiminde zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış program
6 Üstün Zekâlı bireylerin eğitiminde zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış program
7 Ara Sınav
8 Üstün Zekâlılar Eğitim programlarında matematik-fen-mühendislik-teknoloji ilişkili etkinlik örnekleri
9 Üstün Zekâlılar Eğitim programlarında matematik-fen-mühendislik-teknoloji ilişkili etkinlik örnekleri
10 Farklı ülkelerde üstün zekâlılar eğitiminde uygulanan matematik-fen-mühendislik-teknoloji tabanlı zenginleştirme/farklılaştırma örnekleri
11 Üstün zekâlılar eğitiminde matematik-fen-mühendislik-teknoloji tabanlı zenginleştirme/farklılaştırma
12 Üstün zekâlılar eğitiminde matematik-fen-mühendislik-teknoloji tabanlı zenginleştirme/farklılaştırma
13 Belirlenen bir konuda matematik-fen-mühendislik-teknoloji ilişkili zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış bir etkinlik hazırlama
14 Belirlenen bir konuda matematik-fen-mühendislik-teknoloji ilişkili zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış bir etkinlik hazırlama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma, makale yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Proje Final Sunumu 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12222222222
ÖK.22222222222
ÖK.32533333353
ÖK.42312234532