DERS ADI

: Sınıf Ortamında Yaratıcılığın Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6016 Sınıf Ortamında Yaratıcılığın Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Yaratıcılık ve yaratıcılığın temel kavramlarını kavrayarak, sınıf içerisinde öğretmenin yaratıcılık düzeyini arttırmak ve yaratıcı çözümler sunabilmesini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcılık ve temel kavramları
2   Yaratıcılığın gelişmesinde çevre, okul ve öğretmenin rolü
3   Yaratıcı problem çözme, düşünme ve yazma teknikleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcılık ve yaratıcılıkta temel kavramlar
2 Yaratıcılığın geliştirilmesinde çevrenin rolü ve önemi
3 Yaratıcılığın geliştirilmesinde okulun rolü ve önemi
4 Yaratıcılığın geliştirilmesinde öğretmenin rolü ve önemi
5 Yaratıcılığın geliştirilmesinde sınıf ortamı
6 Yaratıcı düşünme teknikleri
7 Yaratıcı problem çözme teknikleri
8 Yaratıcı yazma etkinlikleri
9 Ara sınav
10 Sanat etkinlikleriyle yaratıcılığın geliştirilmesi
11 Oyun ve yaratıcılık
12 Yaratıcı drama ve sınıf içerisinde uyarlanması
13 Sınıf düzeylerine göre yaratıcılığın geliştirilmesi
14 Sınıf içerisinde yapılan yaratıcılık araştırmalarının incelenmesi
15 Sınıf içerisinde yapılan yaratıcılık araştırmalarının incelenmesi
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme.
2. Argun, Yasemin. Okul öncesi dönemde yaratıcılık ve eğitimi. Anı Yayıncılık, 2004.
3. Sternberg, R. J. (Ed.). (1999). Handbook of creativity. Cambridge University Press.
4. Amabile, T. (2012). The social psychology of creativity. Springer Science & Business Media.
5. Amabile, T. M. (1998). How to kill creativity (pp. 77-87). Boston, MA: Harvard Business School Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333