DERS ADI

: Üstün Zekâlılar Eğitiminde İlkokul ve Ortaokulda Matematik Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6021 Üstün Zekâlılar Eğitiminde İlkokul ve Ortaokulda Matematik Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üstün zekâlılar ilkokul ve ortaokul matematik eğitimi hakkında bilgi sahibi olur ve zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış program örnekleri hazırlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün Zekâlılar Eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur,
2   Üstün Zekâlılar Eğitimindeki ilkokul ve ortaokul matematik öğretimi ile ilgili bilgi sahibi olur,
3   Üstün Zekâlılar Eğitiminde kullanılan temel matematik öğretim yöntem ve tekniklerini bilir,
4   Üstün Zekâlılar Eğitiminde matematik eğitiminde zenginleştirilmiş veya farklılaştırılmış program hazırlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlkokul ve ortaokul Matematik Eğitiminde temel kavramlar ve kuramlar
2 İlkokul ve ortaokul Matematik Eğitiminde temel kavramlar ve kuramlar
3 Üstün Zekâlı bireylerde matematiksel beceri ve düşünme gelişimi
4 Üstün Zekâlı bireylerde matematiksel beceri ve düşünme gelişimi
5 Üstün Zekâlı bireylerin eğitiminde zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış program
6 Üstün Zekâlı bireylerin eğitiminde zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış program
7 İlkokul matematik programında zenginleştirme/farklılaştırma örnekleri
8 İlkokul matematik programında zenginleştirme/farklılaştırma örnekleri
9 Ara Sınav
10 Ortaokul matematik programında zenginleştirme/farklılaştırma örnekleri
11 Ortaokul matematik programında zenginleştirme/farklılaştırma örnekleri
12 Üstün Zekâlılarda İlkokul ve ortaokul matematik eğitiminde dünyada farklı ülkelerden örnekler
13 Üstün Zekâlılarda İlkokul ve ortaokul matematik eğitiminde dünyada farklı ülkelerden örnekler
14 Belirlenen bir matematik dersi konusunda zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış bir program hazırlama
15 Belirlenen bir matematik dersi konusunda zenginleştirilmiş/farklılaştırılmış bir program hazırlama
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baykul, Y. (1999). İlköğretimde matematik öğretimi, ilköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
Baki, A., & Bell, A. (1997). Ortaöğretim matematik öğretimi. Ankara: YÖK Dünya Bankası.
Altun, M. (2002). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama ve sunma, makale yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333445533
ÖK.23333445533
ÖK.33333445533
ÖK.43333445533