DERS ADI

: İnanç Turizmi ve Barış

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5083 İnanç Turizmi ve Barış ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı inanç turizmi ile barış ilişkisinin tüm boyutları ile anlatılması, turizmin barışa sağlayacağı katkıların inanç turizmi kapsamında ele alınarak bu bağlantının felsefi, etik, kültürel, tarihi, sosyolojik, antropolojik ve psikolojik yönlerinin ele alınması, çatışmaların ve sorunların çözüme yönelik şekilde analiz edilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm ve barış kavramları arasındaki bağlantıyı anlamak, turizmin barışa katkılarını güçlendirecek yöntemleri ortaya çıkarabilmek
2   İnanç ve barış arasındaki ilişkinin tarihsel sürecini analiz edebilmek
3   İnanç turizminin birey ve gruplar arasındaki iletişim ve etkileşime etkilerini, sosyal bilimler kapsamında farklı boyutları ile değerlendirebilmek
4   İnanç turizmi ve barış ilişkisi kapsamında ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözümler önerebilmek ve bu çözümleri savunabilmek
5   Konunun teorik boyutu ve uygulamalarına ilişkin konularda bağımsız ve eleştirel düşünce geliştirebilmek, sorunları anlayabilmek ve çözümler üretebilmek
6   İnanç turizmi ve barış ilişkisinin felsefi, etik, kültürel, tarihi, sosyolojik, antropolojik ve psikolojik yönlerini kavrayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Barış Kavramının Sosyal Bilimler Açısından İncelenmesi (Küreselleşme, Göçler, Çatışmalar, Önyargılar, Yoksulluk)
2 Turizmin Gelişim Evreleri Kapsamında Toplumlar ve Kültürler Arasındaki Çatışmaların Tarihsel Boyutu
3 Rönesans ve Reform Hareketleri
4 Modernite, Post-Modernite ve Toplumsal Etkileri (Turizm ve Toplumsal İlişkiler Kapsamında)
5 Turizm-Barış İlişkisinin Evrensel Boyutu (İnsan Hakları, Mültecilik, Uluslararası Hukuk, Bireysel Özgürlükler, Demokrasi, Refah, Çevre)
6 Turizm Alanındaki Gelişmeler ve Değişim (Turistler, Turizm Türleri, İşletmeler ve Destinasyonlar Açısından)
7 İnanç Turizmi Kavramı (Bireysel ve Toplumsal Boyutu)
8 Saygı, Hoşgörü, Anlayış, Şiddet ve Ötekileştirme (İnanç Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi)
9 Kültürlerarası İlişkiler ve Turizm (Kültür ve Kültürel Çatışma Kavramları)
10 Şiddet, Savaş, Çatışmalar, Terörizm ve Turizme Etkileri Turizmin Politik Yönü ve Toplumsal Gücü
11 İnanç Turizminde Turistler ve Diğer Aktörler Arasındaki İlişkiler (Çatışmalar, Etkileşim, İletişim)
12 Turizm-Barış İlişkisi (Küresel Etik Kodlar, Sürdürülebilir ve Sorumlu Turizm, Turizmin Barışın Sağlanmasındaki Rolü)
13 İnanç Turizminin Küresel Barış Kapsamında Değerlendirilmesi
14 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çözümleri, Etik Sorunların Değerlendirilmesi, Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Cordula Wohlmuther & Werner Wintersteiner (2014). International Handbook on Tourism and Peace. Austria: Drava.

Yardımcı kaynaklar:
Omar Moufakkir & Ian Kelly (2010). Tourism Progress and Peace. CABI Publishing.
Lynda-Ann Blanchard & Freya Higgins-Desbiolles (2013). Peace through Tourism. Routledge.

Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
- Derse devam önemlidir.
- Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
- Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 26 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14535434444
ÖK.23444345454
ÖK.33535353545
ÖK.44345344544
ÖK.55335344354
ÖK.65334355353