DERS ADI

: Kutsal Obje ve Mekan Seçiminde Fiziksel ve Psikolojik Faktörler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5079 Kutsal Obje ve Mekan Seçiminde Fiziksel ve Psikolojik Faktörler SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; mekansal bağlılık duygusu ve mekansal kimlik hissi arasındaki farkı ortaya koymak; insanlar ve mekanlar arasında kurulan duygusal bağların oluşumunda rol alan fizyolojik ve psikolojik süreçleri açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mekansal bağlılık duygusu ve mekansal kimlik/aidiyet hissi arasındaki farkı anlar.
2   Bireysel gelişim süreci ve mekansal bağlılık duygusu arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   Kendi yaşamlarındaki mekansal bağlılıkları sorgularlar.
4   Dizayn ya da mekana ait fiziksel özelliklerin nesne bağlılıklarındaki rolünü kavrar.
5   Kutsal mekanların insanlarda güvenlik, sevgi, sükunet, haşyet, korku vb. karşıt duyguları açığa çıkardığını kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsal ve profan
2 Kutsalın anatomisi: Tremendum, fascinosum ve mysterium
3 İnsan kişiliğindeki bölünmenin doğl bir yansıması olarak kutsal ve profan
4 Mekan kavramı ve mekansal bağlılık
5 Mekansal kimlik
6 Bağlanma kuramı ve mekan bağlılığı
7 Preodipal ve oedipal deneyimlerinin mekan seçimi üzerindeki etkisi
8 Arasınav
9 Kutsal mekan kavramı ve kutsal mekanların fiziksel nitelikleri
10 Kutsal şehir ve yapılar
11 Dinler insanların mekansal bağlılıklarını nasıl etkilemektedir
12 Dinsel mekan bağlılığının boyutları
13 Sosyalleşme süreci ve dinsel mekan seçimi
14 Bir sevgi ve güven nesnesi olarak dinsel mekanlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynaklar:

1. Tuan, Y.F. (1977). Space and Place: The perspective of experience. London: Edward Arnold.
2. Bowlby, J. (1969). Attachment and Loss: Volume 1 Attachment. London: Penguin.
3. Giuliani, M. V. & Feldman, R. (1993). Place attachment in a developmental and cultural context. Journal of Environmental Psychology, 13: 267-274.
4. Hernandez, B. (2007). Place attachment and place identity in natives and non-natives. Journal of Environmental Psychology, 27: 310-319.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Cihad KISA
cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.132335
ÖK.233345
ÖK.343345
ÖK.4
ÖK.5