DERS ADI

: Kozmopolitan Yurttaşlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5054 Kozmopolitan Yurttaşlık SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yurttaşlık kavramının tarihsel ve sistematik sorunlarına giriş.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik Yunan kaynaklarda olan yurttaşlık kavramının anlamını bilir.
2   Platon'un devlet ve yurttaşlık kavramını tartışır.
3   Aristoteles'in devlet ve yurttaşlık kavramını karşılaştırır
4   Helenist dönemin yurttaşlık kavramlarını kavrar
5   Modern yurttaşlık kavramlarını karşılaştırır.
6   Thomas Hobbes'un yurttaşlık kavramını tartışır.
7   John Locke'un yurttaşlık kavramını bilir.
8   Jean Jacques Rousseau'nun devlet ve yurttaşlık kavramını anlatır
9   Immanuel Kant'ın devlet ve yurttaşlık kavramını ortaya koyar.
10   Güncel yurttaşlık kavramlarını karşılaştırır.
11   Jürgen Habermas'ın insan hakları ve yurttaşlık kavramını tartışır.
12   David Held'in kozmopolitan yurttaşlık kavramını tartışır.
13   David Miller ve Charles Taylor'ın yurttaşlık kavramlarını karşılaştırır.
14   Seyla Benhabib'in insan hakları ve yurttaşlık kavramını tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kozmopolitanizm olgusu ve temel kavramlar
2 Platon, devlet ve devlet adamı diyaloğu
3 Aristoteles, Nikomakhos'a Etik ve Politika
4 Stoacılar ve Episkurosçular
5 Ortaçağ toplum ve yurttaş teorileri
6 Thomas Hobbes, De Cive ve Leviathan
7 John Locke ve Hükümet Üzerine İkinci Deneme
8 J.-J. Rousseau, Toplum Sözleşmesi
9 I. Kant, Ebedi Barış ve Dünya Yurttaşlığı
10 J. Habermas, insan hakları ve dünya yurttaşlığı
11 David Held ve kozmopolitan yurttaşlık
12 Seyla Benhabib ve kozmopolitan yurttaşlık
13 Charles Taylor ve David Miller, çok kültürlülük ve yurttaşlık
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

David Held (ed.), Prospects for Democracy, Polity Press, Cambridge, 1993.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, metin analizi ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, sunum ve ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere düzenli ve aktif katılım.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gocmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersten günü ve dersten sonraki iki saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama (Reflection) 2 3 6
Öğrenci Sunumları 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 20 20
Proje Final Sunumu 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5555
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9
ÖK.105
ÖK.11
ÖK.12
ÖK.13
ÖK.14