DERS ADI

: Küreselleşme Dinamikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5025 Küreselleşme Dinamikleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 1980 li yıllar sonrası küreselleşme olgusu, küreselleşme, modernite, ulus devletler ve Türkiye, Serbest piyasa ekonomisi ve Türkiye, Küreselleşme olgusu ve yarattığı ekonomik, sosyal ve kültürel sorunlar AB nin kendi içinde gösterdiği gelişme ve Türkiye nin AB ile ilişkilerini irdelemek olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme, modernite ve ulus devlet kavramları hakkında detaylı bilgi sahibi olması
2   1980 sonrası küreselleşme olgusu, küreselleşme, modernite, ulus devletlerin niteliklerini kavraması
3   Serbest piyasa ekonomisi ve Türkiye üzerine bilgi sahibi olması
4   Küreselleşme olgusu ve yarattığı ekonomik, sosyal ve kültürel sorunların kavranması
5   Küreselleşme ve modernitenin ulus devlet yapılarına etkilerini daha iyi kavrayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Cumhuriyeti nin İlk Yıllarında Dış Politika: Atatürk ün Dış Politika Stratejisi ve Uygulamaları
2 Atatürk ün Dış Politika Hedefi: Milli Egemenlik, Tam Bağımsızlık, Çağdaşlaşma, Halkın, Huzur Güven ve Refahı
3 Atatürk ün Dış Politika Prensipleri: Akılcılık, Gerçekçilik, Eşitlik, Yurtta Barış Dünyada Barış, Tutarlılık ve Güvenirlilik
4 Küreselleşme ve Yeni Uluslararası Sistem: Bölgeselleşme ve Entegrasyon Hareketleri
5 Avrupa da Birlik Düşüncesinin Gelişimi: Avrupa Ekonomik Topluluğu nda Avrupa Birliği ne
6 Avrupa Birliği nin Genişlemesi: Tek Avrupa Senedi (TAS), Maastrict Antlaşması
7 Amsterdam Antlaşması, Nice Antlaşması, Avrupa Birliği Anayasası
8 Ara sınav
9 Atatürk ün Dış Politika Hedefi Işığında Türkiye nin AB ye Katılım Süreci
10 Türkiye nin AET ye Ortak Üyelik Başvurusu ve Ankara Anlaşması
11 Türkiye nin Hazırlık Dönemi ve Katma Protokol İlgili Tartışmalar
12 Türkiye-AB Ortaklık Konseyi Kararı: Geçiş Dönemi ve Gümrük Birliği
13 Türkiye nin AB ye Tam Üyelik Başvurusu: Lüksemburg, Helsinki, Kopenhag ve Brüksel Zirveleri
14 Türkiye-AB Müzakere Süreci ve Türkiye nin AB deki Geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erol Manisalı, Türkiye ve Küreselleşme
Recai Coşkun, Küreselleşme Türkiye Eksenli Analizler
Harun Gümrükçü, Türkiye ve Küreselleşme
İ. Fevzi Şahin, Küreselleşme, Avrupa Birliği ve Türkiye

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve Fianal sınavı ile Öğrenci Sumunları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
e-posta: turkmen.toreli@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 87 40

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 6 78
Ara sınava hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.54