Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. TÜRKMEN TÖRELİ |
Dersi Alan Birimler |
Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Strateji kavramını tanım ve kapsamı üzerinde durularak strateji, jeostrateji, Jeopolitik kavramları arasındaki fark ve benzerlikler tarihi süreçte değişim ve gelişmeleriyle analiz edilmesi dersin amacıdır. Politik strateji ise tarihi dinamikleri içinde değerlendirilerek modern savaşın kökenleri, topyekün savaş, Endüstri Devrimi'nden Birinci Dünya Savaşı'na kadar geçen dönemdeki savaşların özellikleri, Birinci ve İkinci Dünya Savaşları arasındaki dönemde stratejiye konusunda ortaya çıkan yenilikler, İkinci Dünya Savaşı sonrası nükleer ve klasik savaşın özellikleri üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Cemil Koçak, Türk Alman İlişkileri (1913-1939), Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1991. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencinin ders kapsamında işlenen konular hakkında bilgi sahibi olup olmadığı, konular üzerinde değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri ara sınav ve final sınavlarıyla değerlendirilecektir. Öğrencilerin yeni gelişmeleri izleyebilme ve yine değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri hazırladıkları ödev ile ölçülmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav ve final sınavında sorulacak sorularla belirlenecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecekti |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||
|