DERS ADI

: İşletmeler için İleri Seviye Sosyal Medya Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YBS 6002 İşletmeler için İleri Seviye Sosyal Medya Analizi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Yönetim Bilişim Sistemleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VAHAP TECİM

Dersi Alan Birimler

Yönetim Bilişim Sistemleri Doktora

Dersin Amacı

Kurum ve kuruluşların değişen iletişim ve pazarlama stratejileri sonucu artan sosyal medya kullanımları ile bir konuyu (maddi veya düşünsel) temel parçalarına ayırarak, daha sonra parçaları ve aralarındaki ilişkileri tanımlayarak sonuca gitme amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Sosyal medyanın işletmeler üzerindeki etkilerini yorumlayabilme
2   2 Yeni medyanın kurumsal iletişimdeki kullanım alanlarını açıklayabilme
3   3 Farklı sektörlerde kullanılabilecek başarılı bir sosyal medya iletişim planı hazırlayabilmek.
4   4 Sosyal ağlarda gerçekleştirilen iletişim çalışmalarını raporlamasını öğrenmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Medya Analizine Giriş - Web 2.0 - Web 3.0
2 Sosyal Medyada Marka Konumlandırması ve Geliştirilmesi (Dijital Kimlik oluşumu - Viral Marketing - Yayılım Türleri - Örnek Çalışma)
3 Domain Hosting - Email Marketing (Junk ve Unsubscribe Detayları - Bounce Yönetimi - ROI / Satışlar, Opt-in, Double Opt-in)
4 Mobil Ödeme Sistemleri ve İstatistikleri
5 Growth Hacking (UI/UX'in önemi, ölçümleme araçları ve kullanım yöntemleri, Growth Hacking örnekleri ve başarı hikayeleri)
6 Sosyal Medya Görsel iletişimi ve Web Arayüzleri
7 Google, Youtube ve Search & Display Reklam Modelleri (SEM- Adwords SEO ilişkisi, Google insight araçları - adwords kampnya kurulumu ve optimizasyonu)
8 Midterm
9 Online İtibar Yönetimi (Şikayet - kriz yönetimi, çalışan entegrasyonu)
10 Online Takip ve Online Araştırma (BoomSonar ve BoomSocial Workshop, sosyal medya takibi ve raporlama online araştırma ve rakip analizi)
11 Organik Trafik [On-Page SEO - Off-Page SEO] (Googlebot - Imaj Optimizasyon - HTML5/CSS3 & Validasyon - Black Hat SEO)
12 İşletmelerdeki Sosyal Medya Kullanım Örnekleri ve Raporlama Teknikleri
13 Bütünsel Sosyal Medya Proje Oluşturulması ve Uygulanması (Bütçe - hedef kitle stratejik kararlar - uygulama)
14 Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Social Media Marketing: A Strategic Approach ISBN: 978-1-305-50275-8
Social Media Marketing: An Hour a Day - ISBN-13: 978-1118194492

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 40 40
Rapor hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 187

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555