DERS ADI

: Afetler İçin Tedarik Zinciri Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AFY 6018 Afetler İçin Tedarik Zinciri Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Afet Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Afet Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Afetler için Tedarik Zinciri Yönetiminin temel prensiplerini bilmek. Güncel afet olaylarının analiz edebilme ve yorumlama yeteneği kazanmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Afetler için Tedarik Zinciri Yönetiminin temel prensiplerini bilme
2   Afetler için Tedarik Zinciri Yönetimine ilişkin temel örgütlenme prensiplerini bilme,
3   Güncel Olaylara ilişkin risk tipleri ve risk yönetim sürecinin temel aşamalarını kavrayabilme ve yorumlayabilme,
4   Güncel Doğal Afet Olaylarına ilişkin kriz derecelendirmeleri yapma ve etkin tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının önemini değerlendirebilme,
5   Afet Olaylarında başarılı tedarik zinciri yönetimi için etkin stratejiler ve teknikler geliştirebilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Genel Tanıtımı,
2 Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş
3 Tedarik Zinciri Yönetiminin Temel Prensipleri
4 Tedarik Zinciri Yönetiminin Fonksiyonları
5 Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik İlişkisi
6 Tedarik Zinciri Yönetiminde Stratejik İşbirliklerinin Önemi
7 Tedarik Zinciri Yönetiminde Güncel Uygulamalar
8 Afet lojistiği ve Tedarik Zinciri Yönetimi
9 İnsani yardım lojistiği ve Yardım operasyonları
10 İnsani yardım lojistiği ve Acil Tedarik Zinciri Aşamaları
11 Afet lojistiğinde tedarik zinciri ilişkileri
12 Afet lojistiğinde sektörler arası koordinasyon
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kovacs, G. And Spens, K.M. 2012. Relief Supply Chain Management for Disasters: Humanitarian Aid and Emergency Logistics. Business Science Reference. USA.
Cozzolino, A. 2012. Humanitarian Logistics: Cross-Sector Cooperation in Disaster Relief Management. Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 3 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 20 2 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 8 8
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2455555
ÖK.3555545
ÖK.4555555
ÖK.5455555