DERS ADI

: UYGARLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2079 UYGARLIK TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GAMZE ÖZOĞUL

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu ders, insanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgulardan hareketle dünya uygarlıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Uygarlık tarihinin temel kavramları, uygarlık tarihinin temel sorun alanları, Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygarlık ve tarih kavramlarını açıklayabilmek.
2   Uygarlık tarihinin temel sorunlarını sıralayabilmek
3   Dünyadaki farklı bireylerin, halkların ve kültürlerin insanlık tarihinde oynadıkları önemli rolleri anlatabilmek
4   Bireylerin yaşam süreleri boyunca felsefe, bilim, edebiyat ve sanatla olan ilişkilerinin sürdürülebilirliliğini kavrayabilmek
5   Tarihsel oluşumun doğasını anlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uygarlık nedir Uygarlık Tarihinin temel problemleri. İnsanlık tarihi: Uygarlık öncesi
2 Mezopotamya Uygarlığı
3 Mısır Uygarlığı
4 Yunan ve Roma Dönemi
5 Hindistan ve Çin
6 Orta Amerika Uygarlıkları
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Anadolu
10 Orta Asya
11 İslam Uygarlığı ve Sanatı
12 Aydınlanma
13 Yirminci Yüzyıl
14 Küreselleşme
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Server Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası(2015), Uygarlık tarihi(2014). İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz (2007) James C. Davis. İstanbul: İş Bankası Yayınları. Tüfek, Mikrop ve Çelik (2002) Jared Diamond. Ankara: TÜBİTAK Yayını Yaratıcı Mitoloji-Tanrının Maskeleri (1994) Joseph Campbell. Ankara: İmge Kitabevi. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu (2000) Joseph Campbell. İstanbul: Kabalcı Tapınak Şövalyeleri (2005) Regine Pernoud. Ankara: Dost Yayınları Altı Bardakta Dünya Tarihi (2012) Tom Standage. İstanbul: Turkuaz Yayınları İslam Sanatı ve Mimarlığı (2005) Robert Hillenbrand. İstanbul: Homer Yayınları Asya Simyası, Çin ve Hint Simyası, Simya Söylencesi (2002) Mircae Eliade. İstanbul: Kabalcı Yayınları Hindu Mitolojisi (1996) Wendy Doniger O Flaherty. Ankara: İmge Yayınları Ortaçağda Avrupa da Alevi Hareketi: Katharlar (2009) Sean Martin. Ankara: Khalkedon Yayıncılık. The Social History of Art (4 Cilt) (1962) Arnold Hauser. London: Routledge. Modernizmin Serüveni (2007) Enis Batur. İstanbul: Alkım Yayınları Modern Sanat (2009) Michel Ragon. İstanbul: Hayalbaz Yayınları Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (2011) Ali Artun. İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, sınıfta canlandırma ve sunumlar yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları kapsamaktadır (%40).
2. Final Sınavı: Final sınavı ders içeriğindeki konuları kapsayacaktır (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek
verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.ozogul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555