Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Turizm İşletmeciliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. EMİR ÖZEREN |
Dersi Alan Birimler |
Dersin Amacı |
Dersin iki temel amacı vardır: dünyada toplumsal cinsiyete ilişkin geçmişten günümüze gelişmeler, örüntüler ve kısıtlamaları anlamaya dönük sağlam bir çerçeve oluşturmak. İkincisi, özellikle gelişmekte olan ülkelerde toplumsal cinsiyet eşitsizliği farkını kapatmaya dönük ne türden programlar olduğunu, hangi politikaların izlendiğini anlamak ve bu alandaki tartışmaları özetlemektir. Turizm ve rekreasyon alanında toplumsal cinsiyetin rolünden hareketle, turizm ve rekreasyon araştırmalarında toplumsal cinsiyet farkındalığını oluşturmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Overcoming Challenges to Gender Equality in the Workplace: Leadership and Innovation Edited by Patricia M. Flynn, Kathryn Haynes and Maureen A. Kilgour August 2016 156 x 234 mm ISBN 978-1-78353-546-0 Grean Leaf Publishing |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sunum, tartışma, soru-cevap . |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40). |
Değerlendirme Kriteri |
Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
emir.ozeren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma: 13:00/ 14:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|