DERS ADI

: SOSYAL GİRİŞİMCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 3049 SOSYAL GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GAMZE ÖZOĞUL

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin amacı yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler yoluyla sosyal değişimi gerçekleştiren fikir ve örgütleri esas olan sosyal girişimcilik olgusunu çeşitli yönleriyle, kuramlar ışığında ve vaka analizleriyle destekleyerek anlamak ve açıklamaktır. Bu yönüyle derste sosyal girişimciliğin hem girişimcilik ve iş inovasyonu ile ilişkili araçlarına ve tekniklerine yer verilecek hem de sosyal zorlukların üstesinden gelmede pratik, pazar odaklı çözüm önerileri üzerinde durulacaktır. Ders kapsamında sosyal girişim inisiyatiflerinin başlıca yenilikçi özelliklerinin tarihsel ve evrimsel arka planı açıklanacak, örgütler ve toplum arasında paylaşılan değer yaratılmasına dönük yaklaşımlar keşfedilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal girişimcilik kavramını anlayabilmek ve açıklayabilmek
2   Sosyal girişimcinin rolünü ve özelliklerini tanımlayabilmek
3   Çoklu kuramsal yaklaşımlar ışığında sosyal girişimciliği analiz edebilme
4   Örnek olay incelemeleriyle sosyal girişimcilik fırsatlarını değerlendirebilme ve sosyal girişimcilik olgusunu kavrayabilme
5   Turizmde sosyal girişimcilik kavramının yeri, önemi ve uygulama alanları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal girişimciliğe giriş
2 Sosyal girişimciliğin ticari girişimcilikten ayrılan yönleri
3 Sosyal girişimcilik, kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal inovasyon
4 Sosyal girişimci iş modellerinin tasarımı
5 Sosyal girişimciliğin finansmanı
6 Turizm alanında sosyal girişimcilik olgusu
7 Yarıyıl içi sınavı
8 Yarıyıl içi sınavı
9 Sosyal girişime dair bir iş planının oluşturulması
10 Türkiyede sosyal girişimciliğin mevcut durumu ve geleceği
11 Sosyal girişimlerde etki değerlendirilmesi
12 Sosyal Girişimcilik Vaka Analizlerinin Tartışılması I
13 Sosyal Girişimcilik Vaka Analizlerinin Tartışılması II
14 Turizmde sosyal girişimcilik örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nicholls, Alex (2008).Social Entrepreneurship New Models of Sustainable Social Change. Oxford University Press.
Ozeren, E., Saatcioglu, O. Y., & Aydin, E. (2018). Creating social value through orchestration processes in innovation networks: The case of Garbage Ladies as a social entrepreneurial venture. Journal of Organizational Change Management, 31(5), 1206-1224.

Austin, J., Stevenson, H. and Wei-Skillern, J. (2006). Social and commercial entrepreneurship: same, different, or both, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 30 No. 1, pp. 1-22.
Bridgstock, R., Lettice, F., Ozbilgin, M.F. and Tatli, A. (2010), Diversity management for innovation in social enterprises in the UK, Entrepreneurship & Regional Development, Vol. 22 No. 5, pp. 1-18.
Chell, E. (2007), Social enterprise and entrepreneurship: towards a convergent theory of the entrepreneurial process, International Small Business Journal, Vol. 25 No. 5, pp. 5-26.
Dacin, M.T., Dacin, P.A. and Tracey, P. (2011), Social entrepreneurship: a critique and future directions, Organization Science, Vol. 22 No. 5, pp. 1203-1213.
Datta, P.B. and Gailey, R. (2012), Empowering women through social entrepreneurship: case study of a women cooperative in India, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 36 No. 3, pp. 569-587.
Nicolopoulou, K., Lucas, I., Tatli, A., Karatas-Ozkan, M., A. Costanzo, L., Özbilgin, M. and Manville, G. (2015), Questioning the legitimacy of social enterprises through Gramscian and Bourdieusian perspectives: the case of British social enterprises, Journal of Social Entrepreneurship, Vol. 6 No. 2, pp. 161-185.
Peredo, A.M. and McLean, M. (2006), Social entrepreneurship: a critical review of the concept , Journal of World Business, Vol. 41 No. 1, pp. 56-65.
Shaw, E. and Carter, S. (2007), Social entrepreneurship: theoretical antecedents and empirical analysis of entrepreneurial processes and outcomes, Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol. 14 No. 3, pp. 418-434.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, vaka analizleri, sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler sosyal girişimciliğe ilişkin anahtar kavram ve yaklaşımları öğrenecek.
2. Öğrenciler sosyal girişimciliğin turizm alanında kullanımını ve yansımalarını tartışacaklardır.
3. Öğrenciler sosyal girişimciliğe ilişkin bilgilerini dönem içi çalışma, vize ve final sınavları ile aktaracaklardır.
4. Dönem içi çalışma ödevinin konu, kapsam ve ilkeleri dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin her hafta bir parçadan oluşan gerekli okumayı yapması beklenmektedir.
5. Ders içi tartışmalara dahil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.ozogul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Örnek olay çalışması 3 1 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.25
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.555555