DERS ADI

: Sosyal Tarih ve Kollektif Bellek

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 6084 Sosyal Tarih ve Kollektif Bellek SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sosyal tarih ve kolektif bellek çalışmalarına çok boyutlu bir yaklaşım geliştirebilmektir. Bu amaçla bu çalışmalardaki farklı yaklaşımları ve kuramsal altyapıları öğrenmek ve uygulamalarını görerek yorumlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek Çalışmalarını öğrenmek
2   Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek Çalışmalarındaki kuramsal arka planları öğrenmek
3   Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek Çalışmalarının farklı uygulama alanlarını analiz edebilmek
4   Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek Çalışmalarında toplumsal ilişkilerin ve dönüşümün analizini yapabilmek
5   Bu alandaki kuram ve uygulamaların ulusal ve uluslararası biçimlerini inceleyebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek çalışmalarına genel bakış
2 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek kuramlarından örnekler
3 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek kuramlarından örnekler
4 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek kuramlarından örnekler
5 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek kuramlarından örnekler
6 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek çalışmalarında farklı uygulamalar
7 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek çalışmalarında farklı uygulamalar
8 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek çalışmalarında farklı uygulamalar
9 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek çalışmalarında farklı uygulamalar
10 Sosyal Tarih ve Kolektif Bellek çalışmalarında farklı uygulamalar
11 Uygulama Projeleri
12 Uygulama Projeleri
13 Uygulama Projeleri
14 Uygulama Projeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Burke, Peter. History and Social Theory. Ithaca; New York: Cornell University Press, 1992.
Bilgin, Nuri. (2013) Tarih ve Kolektif Bellek, Bağlam Yayınları Ankara
Thompson, Paul. (2000) The Voice of The Past: Oral History. Oxford: Oxford University Press,
Öztürkmen, Arzu. Sözlü Tarih: Yeni Bir Disiplinin Cazibesi. Toplum ve Bilim (Winter 2001/2002): 115-121.
Halbwachs, Maurice (2019) Kolektif Bellek, Pinhan Yayıncılık
Pınar Melis Yelsalı Parmaksız (2012) Neye Yarar Hatıralar Bellek ve Siyaset Çalışmaları. Phoenix Yayınları
Leyla Neyzi Oral History and Memory Studies in Turkey
in Turkey s Engagement with Modernity: Conflict and Change in the Twentieth Century.
Celia Kerslake, Kerem Öktem, Philip Robins, eds. Palgrave Macmillan, 2010, pp. 443-459.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Proje Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144445
ÖK.2553454
ÖK.3343
ÖK.444
ÖK.554355