Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Yönetim Bilişim Sistemleri Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ KUTAN KORUYAN |
Dersi Alan Birimler |
Yönetim Bilişim Sistemleri Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bilişim Hukuku farklı anabilim dallarıyla ilgilidir. Kamu ve özel hukuk özelliklerini taşımaktadır. Bir yandan internetin hukuki işlemlerde kullanımıyla ilgili ticaret hukuku ve borçlar hukuku alanını ilgilendirirken, diğer yanıyla internet üzerinden indirilen programlar, kullanılan içerikle ilgili olarak fikri mülkiyet hukuku problemlerine neden olmaktadır. İnternet ortamına özgü ortaya çıkan suç tipleri de söz konusudur. Bu nedenle bilişim hukuku ceza hukukunu da ilgilendirmektedir. Tüm bu bağlantıların doğru bir şekilde kurularak bilişim hukukunun temel kurallarına hakimiyetin sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Avşar, B.Z. ve Öngören G. (2010). Bilişim Hukuku. İstanbul: Pasifik Ofset. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Etkinlikler ayrıntılı olarak 'Değerlendirme Yöntemleri' ve 'İş Yükü Hesaplaması' bölümünde verilmiştir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin vize ve final sınavlarından aldığı notlar ve dersi takip etkilidir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bölümün uyguladığı kurallar geçerlidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr.Öğr.Üyesi Kutan KORUYAN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|