Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Yönetim Bilişim Sistemleri Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. KAAN YARALIOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Yönetim Bilişim Sistemleri Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, karar verme sürecini ve farklı karar verme yöntemlerini incelemektir. Bu ders kapsamında karar verme süreci ile ilgili temel kavramlar, karar vermede kullanılabilecek şemalar, belirsizlik ve risk altında karar verme, karar ağacı, Bayes karar süreci, fayda kuramı, bazı olasılık dağılımlarının karar vermede kullanımı, risk altında karar vermenin Monte-Carlo benzetimiyle ilişkisi, Markov zincirleri ile karar verme, Electre, Topsis ve AHP ile çok kriterli karar verme konuları ele alınacaktır. Bu bağlamda, öğrenciler bu ders kapsamında veri organizasyonu, sunumu, analiz yöntemleri, yorumlama ve problem çözümünde kullanımı konularını öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Evren, R., Ülengin, F., Yönetimde Çok Amaçlı Karar Verme, İ.T.Ü. Rektörlüğü, 1992. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Etkinlikler ayrıntılı olarak 'Değerlendirme Yöntemleri' ve 'İş Yükü Hesaplaması' bölümünde verilmiştir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin ara sınav ve final sınavı ile performansları ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bölümün uyguladığı kurallar geçerlidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr. Vahap TECİM |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|