DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 4211 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu dersin ilk amacı, öğrencilerin, hizmet üreten örgütlerin veya rekabetçi üstünlük için ürün sunumlarının hizmet boyutuna önem veren ürün üreten örgütlerin yöneticisi olarak potansiyel rollerinde başarılı olmalarına yardımcı olmaktır. Dersin ikinci amacı, öğrencileri, hizmet örgütlerinin müşterileri olarak yapıcı ve eleştiriel bir duruş benimsemeleri için teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya ekonomisinde hizmetlerin önemli ve büyüyen rolünü anladıklarını göstermeleri
2   Gerçek işletme hayatında hizmet tasarımının, ulaştırılmasının ve iletişiminin zorluklarını anlamak amacıyla firmaların hizmet pazarlaması stratejilerinin farkına varmaları
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
4   Sinif içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UMR 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş Konu 1: Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada Yeni Bakış Açıları
2 Konu 1: Hizmet Ekonomisinde Pazarlamada Yeni Bakış Açıları
3 Konu 2: Hizmet Ortamında Tüketici Davranışı
4 Konu 4: Hizmet Ürününün Geliştirilmesi: Öz ve genişletilmiş öğeler
5 Konuk konuşmacı
6 Konu 5: Hizmetin Fiziksel ve Elektronik Kanallarla Dağıtımı
7 Konu 6: Hizmetlerin Fiyatlanması ve Gelir Yönetimi Uygulamaları
8 Konu 7: Hizmetlerin Tutundurulması ve Müşterilerin Eğitimi
9 Konu 8: Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetimi
10 Konu 11: Hizmet Üstünlüğü İçin Bireylerin Yönetimi
11 Konuk konuşmacı
12 Ödev tartışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock, C. & Wirtz, J. (2011). Services Marketing: People, Technology, and Strategy.
Upper Saddle River, NJ:Pearson.
Vargo, S.L. & Lusch, R.F (2004). Evolving to a New Dominant Logic for Marketing.
Journal of Marketing, 68(1): 1-17.
Grove, S.J., Fisk, R.P., &, Bitner, M.J. (1992). Dramatizing the service experience: A
managerial approach. Advances in Services Marketing and Management, 1, 91-121.
Pine, B.J., & Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the experience economy. Harvard Business
Review, 76 (4), 97-105.
Pine, B.J. & Gilmore, J.H. (2008). The eight principles of strategic authenticity.
Strategy & Leadership, 36(3), 35 40.
Bitner, M.J. (1992). Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers
and Employees. Journal of Marketing, 56 (April): 57-71.
Bitner, M.J., Booms, B.H. & Mohr, L.A. (1994). Critical Service Encounters: The
Employee's Viewpoint. Journal of Marketing, 58(4): 95-106.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Ödev
3. Sunum
4. Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME SINAVI
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.40 + ODV * 0.20 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize sınavı
Öğrenciler, yazılı soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
Ödev
Ödev, bir blueprinting raporundan oluşmaktadır. Bu ödev için öğrencilerin bir hizmet tasarımı oluşturmaları, hata noktalarını belirlemeleri ve çözümler önermeleri beklenmektedir.
Final sınavı
Öğrenciler, yazılı soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları
beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1452
ÖK.254
ÖK.3555
ÖK.455