DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 2001 PAZARLAMA İLKELERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin işletme içinde pazarlamanın toplumsal ve ekonomik rolleri, işlevleri, kavramları ve stratejilerini genel olarak anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama yöneticilerinin rolünü, planlarını nasıl yaptıklarını, uyguladıklarını ve kontrol ettiklerini, ne tür kararlar verdiklerini ve pazarlama karmasını nasıl yönettiklerini anlamalarını sağlamaktır. Pazarlama karması, pazarlama yöneticilerinin üzerinde doğrudan kontrolü olan tek araç olduğu için öğretim üyesi, 4P ile ilgili stratejilerin ayrıntılarını tartışacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme içinde pazarlamanın temel kavramlarını ve stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Çevreye ve müşteri haklarına saygı duymak için pazarlama ahlakını anladıklarını göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ÜNİTE 1: Pazarlama: Müşteri Değeri Yaratma ve Elde Etme
2 ÜNİTE 3: Pazarlama Çevresinin Analizi
3 ÜNİTE 5: Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
4 ÜNİTE 6: İşletme Pazarları ve Endüstriyel Müşteri Davranışı Kısa Sınav 1: Üniteler 1, 3, 5
5 ÜNİTE 7: Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
6 ÜNİTE 8: Ürün, Hizmet ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
7 ÜNİTE 9: Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Stratejileri
8 ÜNİTE 10: Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Elde Etme
9 ÜNİTE 11: Fiyatlandırma Stratejileri: İlave Faktörler
10 ÜNİTE 12: Pazarlama Kanalları: Müşteri Değerinin İletilmesi Kısa Sınav 2: Üniteler 9, 10, 11
11 ÜNİTE 14: Müşteri Değerinin İletişimi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
12 ÜNİTE 19: Küresel Pazar Yeri ÜNİTE 20: Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2014), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 15th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatma
2.Quizler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + KSN * 0.20 + YYS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + KSN * 0.20 +BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren bir vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Kuizler (2 X 10 puan)
Öğrenciler, dönem boyunca test tipi kuizler aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
3. Final Sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Quizler için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir. Quizlerin telafisi olmayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrenciler, dersin %70' ine katılacaktır.
2. Her türlü intihal için disiplin soruşturması ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Sumeyra Duman Kurt
Oda: 131/B, e-posta: sumeyra.kurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154
ÖK.23