DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI YÖNETİM KÜLTÜRÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMN 4224 KARŞILAŞTIRMALI YÖNETİM KÜLTÜRÜ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Dersin amacı yerel yönetim uygulamaları konusunda bilgi sağlamak ve kültürel değerlerin yönetsel konulara olan etkisi hakkında farkındalık sağlamaktır. Ders aynı zamanda öğrencilere değişik kültürler ile ilgili bilgi vermekte ve kültürler arası farklılıkları ve uygulamaları (örgütsel ve yönetsel uygulamaları) kavramayı sağlayacak yetkinlikler kazandırmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürün temel yapıları, perspektifleri ve çıktıları hakkında bilgi kazandırması beklendirmektedir
2   Değişik ülkelerin kültürler arası boyutlarını ve konularını tanımlaması beklenmektedir
3   Kültür ile yönetim arasındaki ilişkiyi kavraması beklenmektedir
4   Yerel kültürdeki ve kültürler arası seviyedeki konuları değişik disiplinler çerçevesinden sentezleyebilmesi beklenmektedir
5   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir
6   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültüre Giriş
2 Etik ve Emik Perspektif
3 Kültür ile Yönetim arasındaki İlişki
4 Kültür Boyutları
5 Kültür Boyutları
6 Türkiye
7 Türkiye
8 İngilizce Konuşan Ülkeler
9 Doğu ve Batı Avrupa & İskandinav Ülkeleri
10 Rusya, Baltık Ülkeleri ve Orta Asya Ülkeleri
11 İran ve Arap Ülkeleri
12 Hindistan ve Doğu Asya Ülkeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Martin J. Gannon, & Rajnandini Pillai. (2010). Understanding Global Cultures Metaphorical Journeys Through 31 Nations, Clusters of Nations, Continents, and Diversity. London: Sage
Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, & Michael Minkov. (2010). Cultures and Organizations: Software of the Mind. Third Edition. New York: McGraw-Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci kültürün temel yapıları, perspektifleri ve çıktılarını izah edecektir.
2. Öğrenci değişik ülkelerin kültürler arası boyutlarını ve konularını anlayacaktır.
3. Öğrenci kültür ile yönetim arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.
4. Öğrenci yerel kültürdeki ve kültürler arası seviyedeki konuları değişik disiplinler çerçevesinden sentezleyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Engin Bağış ÖZTÜRK - engin.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Genel bir kural olarak, ofisime uğramadan önce lütfen e-posta gönderiniz. (Oda No: 131/A)
Ofis saatleri her Cuma sabah 10:00-12:00 arasındadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2,5 36
Uygulama 12 0,5 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.2544
ÖK.3344
ÖK.444534
ÖK.5555
ÖK.6544