DERS ADI

: RUSÇA II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2042 RUSÇA II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin günlük hayatta ve iş hayatında karşılaştığı somut durum ve olaylar karşısında uygun sözel tepkiler verebilmesini; okuduğunu ve duyduğunu anlamasını, yazma ve basit konuşmaları gerçekleştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin günlük ve iş yaşamına dair sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilme ve kullanabilmesi
2   Duyduğunu anlama: Öğrencinin güncel ya da mesleki konulara ilişkin kısa diyalogların içeriğini ayırt edebilme ve aktarabilmesi
3   Okuduğunu anlama: Öğrencinin güncel ya da mesleki kısa yazıları, ilan, mektup gibi basılı materyalleri çözümleme ve aktarabilmesi
4   Sözlü anlatım: Öğrencinin kendini tanıtabilmesi, yakın çevresini, kendisini çevreleyen nesneleri tarif edebilmesi, iş ve uğraşılarını, bulunduğu mekanları, başından geçen bir olayı ana hatlarıyla anlatabilmesi
5   Yazılı anlatım: Öğrencinin kısa not, mesaj, kişisel mektup yazabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Urok 10: 1. Derse Giriş. 2. Konuşma örnekleri: Çto tıy delal Çital. Gde tıy bıyl vçera V teatre. Çto bıylo v universitete - Bıyla lektsiya. 3. Dilbilgisi: Zarflar: vçera, ran şe, nedavno, pozavçera. smotret , videt fiillerinin kullanımı ( i hali); Haftanın günleri. Geçmiş zaman (fiiller: çitat , uçit sya, jit , govorit ,bıyt ). V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 10
2 Urok 10: 1. Konuşma örnekleri: Kuda tıy idyoş V universitet. Kuda tıy yedeş V Moskvu. Kuda tıy hodil veçerom Na diskoteku. Kuda tıy yezdil -V Stambul. Ya yezdil na maşine.2.Dilbilgisi: Yön belirtmede ismin i hali; hodit v/na + ismin i hali; Taşıt çeşitleri DE hali (n poezde); vstretit (kog ), priglasit (kogo, kuda) fiilleri. Hareket fiilleri: idti/hodit ; ehat /ezdit fiilleri... V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 10
3 Urok 11: 1. Konuşma örnekleri: Tıy proçital knigu Proçital. Çto tıy delal vçera Gulyal, çital knigu. Anna dolgo perevodila statyu. İvan kajdıy den pokupaet gazetıy. Segodnya on toje kupil gazetu. Skolko seyças vremeni (Kotorıy ças - Dva çasa. Kogda on pozvonil v dva çasa. 2. Dilbilgisi: V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 11
4 Urok 11: 1. Konuşma örnekleri: U menya est brat. U Viktora net sestrıy. (u menya net sestrıy). Oni mogut poehat v tsirk. Ya mogu çitat po-russki. Pokaji! Pokajite! Mojem vstretitsya. Davay vstretimsya. Mariya,poehat na Arbat Kogda , vo skolko V subbotu, v dva çasa. Horoşo, ya soglasna. 2.Dilbilgisi: Aylar ve edatlar; İsmin in hali; + mastar-fiil, moç + mastar-fiil ... V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 11
5 Urok 12: 1. Konuşma örnekleri: V komnate 2 okna. Otkuda Jan Jan iz Frantsii. Kuda idyot Anna Ona idyot v teatr. Dilbilgisi: 2, 3, 4, 5 sayılarının -İN hali. Asal sayılarla isimlerin uyumu. Yer göstermede - İN hali. (Nereden ) (iz Kitaya, iz Rossii), Gde Kuda Otkuda sorularının karşılaştırılması. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 12
6 Urok 12: 1. Konuşma örnekleri: Anna poyehala v Kiev. İvan poşyol na rabotu. Ona ppiyehala v gostinicu. On prişyol domoy. Zimoy v dekabre vesnoy v marte ...letom v iyune osenyu v sentyabre ... Çto sluçilos' Niçego ne sluçilos . U menya bolit golova. 2. Dilbilgisi: «poyti/poehat ,priyti /priehat » hareket fiilleri. Zaman bildirme, zaman zarfları (zimoy, v yanvare...). Konuların tekrarı V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 12
7 Yarıyıliçi Sınavı
8 Yarıyıliçi Sınavı
9 Urok 13: 1 Konuşma örnekleri: K sojaleniyu, u menya seyças net vremeni. On priehal iz Kitaya. U menya net brata. On poşyol v polikliniku. Ona ploho sebya çuvstvuet. Ya hoçu uznat , u kogo est Tıy reşil zadaçi Mojno voyti v klas Çto vıy budete delat -Mıy budem otdıyhat .2.Dilbilgisi: Tamamlanmış/ tamamlanmamış fiillerin gelecek zaman hali; fiillerin geniş, geçmiş ve gelecek zaman çekimleri. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 13
10 Urok 13: 1. Konuşma örnekleri: Vam pomoç Ya pomogu vam. Komu pozvonit Anne Marine Nataşe Ya kuplyu knigu bratu. İvan dal prepodavatelyu slovar . Deti podaryat tsvetıy Andreyu. Mne nravitsya moskovskoe morojenoe. Skolko vam let Mne 20 let. Skolko emu let Emu budet/bıylo 1god, 2, 3, 4 goda, 5... 20 let.2.Dilbilgisi: İsmin e hali; nado/nujno + mastar, V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 13
11 Urok 14: 1. Konuşma örnekleri: Viktor, komu tıy vzyal knigu Anne Net, ne ey. Komu nado kupit proezdnoy bilet Conu. U nego eşçyo net bileta. Kogda ya otdıyhayu, ya çitayu. Ona prişla i prigotovila ujin. Veçerom İvan s Annoy bıyli v teatre. S kem tıy igral v pingpong S Viktorom...3. Dilbilgisi: kogda bağlaçlı bileşik cümle; Araç durumundaki (-ile hali) tekil isimler... V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 14
12 Urok 14: 1. Konuşma örnekleri: Ya citayu o Moskve. Jan posmotrel film o Rossii. Pozdravliayu Vas (tebya) s dnyom rozhdeniya! Studentıy zanimayutsya sportom. O kom eta kniga O Pushkine. Kem tıy hoçeş bıyt' Ya hoçu bıyt' fizikom. 2. Dilbilgisi: Meslekler anlamında isim ve zamirlerin araç durumu (rabotaet vraçom) Bıyt fiilinin -ile hali ile kullanılması... İsim ve zamirlerin edatsal durumu. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 14
13 Urok 15: 1. Konuşma örnekleri: V subbotu İvan ptiyehal s sestroy na poezde iz Peterburga kom ne v Moskvu. O çyom tıy dumayeş Çto tıy kuriş' Gde tıy seyças Çto tıy tam delayeş' 2. Dilbilgisi: İsimler konusunun tekrarı ; Sıfatlar konusunun tekrarı; Fiiller konusunun tekrarı. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 15
14 Urok 15: 1. Konuşma örnekleri: Ja tebe zvonil vçera. Gde tıy bıyla Kakie planıy na zavtra Kogda tıy hoçeş poyti v sportzal Ya toje hoçu poyti tuda. Ya hodil v magazin. 2. Dilbilgisi: Tamamlanmış ve tamamlanmamış fiillerin tekrarı Hareket fiillerinin tekrarı; Sözdizim kurallarının tekrarı. V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1, Urok 15
15 Yarıyılsonu Sınavı
16 Yarıyılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

V.E.Antonova, M.M.Nahabina, M.V.Safronova, A.A.Tolstyh: Doroga v Rossiyu 1. Sankt Petersburg: Zlatoust 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konularla ilgili sözlü/yazılı alıştırmalar, dönem ödevi / sunum yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Rusça

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555