DERS ADI

: TÜNELCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDT 4056 TÜNELCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Maden Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HASAN ERAY YAMAN

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Öğrencilere madenciliğe alternatif bir istihdam alanı olan tünelcilik konusunda bilgi kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Maden teknikerinin tünelcilikteki rolünü tanımlayabilir.
2   Tünelcilik yöntemlerini bilir.
3   Tünelcilikte kullanılan makine ekipmanı bilir.
4   Tünelcilikte delme-patlatma tasarımını yapabilir ve uygulayabilir.
5   RMR ve Q sistemlerini kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve kısa tanıtım
2 Genel tünelcilik tanımları
3 Tünel tipleri ve amaçları
4 Tünelcilikte kaya mekaniği bilgisi
5 Tünellerde kazı yöntemleri
6 Tünellerde kazı yöntemleri
7 Tünellerde kazı yöntemleri
8 Arasınav
9 Tünellerde kullanılan destekleme tipleri
10 Tünellerde kullanılan destekleme tipleri
11 Tünellerde kazı makineleri
12 Tünellerde kazı makineleri
13 Tünellerde nakliyat sistemleri
14 Tünellerde havalandırma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Tünel ve Kuyu Açma, H. Köse, T. Onargan. S. Gürgen, H. Yenice, C.O. Aksoy, DEÜ Matbaası.
Yardımcı kaynaklar: E. Arıoğlu, Tünel Dersi Notları, Basılmamış ders notları,
I. Bickel, O. John, T.R.Kuesel,Tunnel Engineers Handbook, Kriger Publishing Company Z.T. Bieniawski, Desing Methology in Rock Engineering (Theory, Education and Practice), A.A. Balkema.
R. Ulusay, H. Sönmez, Kaya Kütlelerinin Mühendislik Özellikleri, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, 2007.
Whittaker, B. N., Frith, R. C., Tunneling, Design, Stability and Construction, The Institution of Mining and Metallurgy, London, 1990.
Shing, B., Goel, R. K., Rock Mass Classification A Practical Approach in Civil Engineering, Elsevier, Amsterdam, 1999.
Arıoğlu, Ergin, Yüksel, A., Yılmaz, A. O., Püskürtme Beton, Bilgi Föyleri Çözümlü Problemler, TMMOB Maden Mühendisleri Odası, İstanbul Şubesi, İstanbul, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı, laboratuarda uygulama ve arazi gezisi şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi slâytlarla konuları anlatacak, öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacak ve belirli konuları laboratuarda uygulamalı olarak
öğrenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize %50: teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vehbi.ozacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 11 11
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Ödev Hazırlama 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5