DERS ADI

: Restorasyon ve Konservasyon İlkeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMT 2006 Restorasyon ve Konservasyon İlkeleri ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kültürel Miras ve Turizm

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

NURCAN DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Kültürel Miras ve Turizm

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel ve güncel bilgileri sıralar.
2   2. Koruma-onarım alanında uygulama projelerini tasarlar ve projeleri başarılı bir şekilde tamamlayabilmek için çözüm üretir.
3   3. Koruma ve onarım alanındaki ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri izleme; alanda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, bunlarla ilgili gelişmeleri takip etme, yeni üretilen alet ve malzemeleri kullanma bilgi ve becerisi birleştirir.
4   4. Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde uygular.
5   5. Mesleki deneyimlerle, bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik yayınları takip eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Restorasyon ve konservasyon nedir 12. Aktif konservasyan uygulamalarında kullanılan malzemeler
2 2. Önleyici koruma nedir 13. Seramik eserlerin koruma yöntemleri (uygulama)
3 4. Konservasyon temel ilkeleri nelerdir 14. Genel değerlendirme
4 5. Konservasyon etiği
5 6. Konservatör ve restoratörlerin sorumlulukları nelerdir
6 7. Vize
7 8. Kazı alanında uygulanması gerekli arkeolojik koruma yöntemleri nelerdir
8 9. Kazı laboratuvarı ortamında koruma planlaması
9 10. Müze restorasyon laboratuvar kuralları ve kullanımına ilişkin bilgiler
10 11. Aktif konservasyon nedir

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- C. Çetin, "Arkeolojik Kazı Alanında Önleyici Koruma",
- Orhan Bingöl'e 67. Yaş Armağanı (Ed. G. Kökdemir), Ankara 2013, 83-102.

- M. Demas, Planning for Conservation and Management of Archaeological Sites: A Values-Based Approach,
içinde: J.M. Teutonico G. Palumbo (derl.), Management Planning for Archaeological Sites (2000), 27-54

- Caple, C., Conservation Skills:Judgment, Method and Decision Making, 2000.

- Corr, S., Caring for Conservation: A Manuel of Preventive Conservation, 2000

- - E. A. Dowman, Conservation in Field Archaeology (1970)

H. Hökten, B. Eskici, Y.S. Şener, S. Çelik, D. Hepdinç, Ankara Üniversitesi Müzede Önleyici Koruma Uzaktan Eğitim Programı (2007)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize+final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler dersin gerekliliklerini yerine getirmek durumundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nurcan.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 5 3 15
Uygulama 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavına Hazırlık 14 2 28
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1543
ÖK.24
ÖK.354343
ÖK.4
ÖK.545543